Røgsuger

Hvad har i af erfaring med de røgsuger, som drives af sig selv, dem uden el.. 

Døjer lidt med trækket, også når ovnen er varm. 

Mvh Kurt. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis skorstenen ikke kan levere træk nok når ovnen er varm, er der sandsyligvis noget galt. Har skaderne bygget rede i den?


Nu skriver du ikke hvilken type skorsten du har, men hvis det er en gammel muret skorsten kunne det jo være en god ide at få indsat Isokern.

Ved godt hvad det er for "dims" du mener men kender ikke nogen der har sådan en.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Disse roterende dimser ses ikke så ofte i DK. Medens jeg har set dem på stort set enhver hus i Brasilien og Paraguai. Også til almindelig udsugning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Her er et eksempel LINK De kalder den ikke suger men tilbageslags sikring. Men jeg har ingen erfaring med virkningen.

Men den allerbedste at spørge er din skorstensfejer. De har også rådgivnings funktion, som ofte er gratis.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den røgsuger du linker til virker ikke hvis det er vindstille, da vinden skal drive den rundt. 

Jeg har selv vanskeligheder med vores Aduro brændeovn, da skorstenen er ret kort (den er muret og med isokern). 

Jeg tror jeg til den kommende fyringssæson investere i en draftbooster

https://www.bauhaus.dk/rogsuger-draftbooster-til-skorsten-med-tradlos-adapter.html

Jeg skal gerne vende tilbage her i tråden med mine erfaringer omkring denne. Jeg tror den er mere effektiv en end aspirotor. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du må meget gerne vende tilbage, og fortæller hvordan resultatet. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis