Hvilken ukrudtsbrænder?

Hej LDS

Vi har fået anlagt ny flisebelægning på knap 200 m2, og vil gerne holde ukrudtet i skak fra starten, så vi skal have en ukrudtsbrænder. Jeg synes dog der er ekstremt stor forskel på priserne, og jeg kan ikke rigtig finde nogen tests af dem på nettet. 

F.eks. kan man få denne i Harald Nyborg til 299,-

https://www.harald-nyborg.dk/p9097/ukrudtsbraender-med-trolly-pro

Hvorimod Kosan's koster 1560,- bare for mellem-modellen:

https://www.specialbutikken.dk/komplet-ukrudtsbraendersaet.aspx

Er det på nogen måde pengene værd at kaste 5 gange så meget efter den fra Kosangas? Er der evt. andre gode alternativer, I kender til? (Kun gasbrændere)

Mvh. Niels

Hej LDS Vi har fået anlagt ny flisebelægning på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ang. flisepest så burde et passende stykke sort plastik kunne kvæle det skidt, for jeg har bemærket at hvor der står parsol, borde bænke, kummer, krukker etc. kommer der intet flisepest. Men man får selvfølgelig ikke fyldt fugerne op med (strand)sand ved den metode. 

Jeg har samme type ukrudtsbrænder fra Onkel Harald som PinkHenrik og Frank Chr. og er ganske godt tilfreds. Den har fungeret upåklagelig i mange år.

... og så er den perfekt til at få fut i grillkullene.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 29-08-2019 09:45:09

Jeg har samme type ukrudtsbrænder fra Onkel Harald som PinkHenrik og Frank Chr. og er ganske godt tilfreds. Den har fungeret upåklagelig i mange år.

... og så er den perfekt til at få fut i grillkullene.   

 ..og i ens træpiller, hvis el-tænderen i pillefyret er kaput.    

Jeg vil lige tilføje at de helt billige (og kun halvfulde/tomme) slave gasdåser, kan have nogle sølle gevind så det er helt umulig at få dem skruet på gasbrænderen. 

Ps. Rantzau, Min og PinkHenriks gasbrændere er vist ikke samme model, min har i al fald ikke slange.   

Glemte lige - når man har slagtet og plukket fjerkræ eller fuglevildt er gasbrænderen osse eminent til at tage de sidste dun.   

Det endte med at jeg købte den helt billige model til 50kr i går. Så må vi se om jeg kan nøjes. Ellers er det ikke en formue 😊


Tak for alle jeres svar! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis