Hvilken ukrudtsbrænder?

Hej LDS

Vi har fået anlagt ny flisebelægning på knap 200 m2, og vil gerne holde ukrudtet i skak fra starten, så vi skal have en ukrudtsbrænder. Jeg synes dog der er ekstremt stor forskel på priserne, og jeg kan ikke rigtig finde nogen tests af dem på nettet. 

F.eks. kan man få denne i Harald Nyborg til 299,-

https://www.harald-nyborg.dk/p9097/ukrudtsbraender-med-trolly-pro

Hvorimod Kosan's koster 1560,- bare for mellem-modellen:

https://www.specialbutikken.dk/komplet-ukrudtsbraendersaet.aspx

Er det på nogen måde pengene værd at kaste 5 gange så meget efter den fra Kosangas? Er der evt. andre gode alternativer, I kender til? (Kun gasbrændere)

Mvh. Niels

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft den billige fra Onkel Harald i flere år og er ganske godt tilfreds.
Dog skal det siges at jeg har skiftet slangen en gang da den bliver "træt" lige der hvor den er monteret på selve "stangen" du har i hånden.
Ja, man bliver træt i armen at gå en tur med brænderen (alt afhæning af hvor høj du selv er, og hvor længe du går tur), men om den armstøtte skulle være de ekstra penge værd, vil jeg være op til dig  

Og husk så at du kun skal svidde (koge) planterne, ikke brænde dem helt væk, for så skyder de bare op igen fra roden   
Og pas også på brandbare omgivelser... Hvert år rykker brandvæsnet ud til uforsigtige haveejere der "lige" skulle brænde lidt ukrudt, og endte med at brænde skure eller hække ned    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Pink Henrik: Mange tak for input! Så tror jeg det bliver den billige. Man kan få armstøtten løs for 165kr, så det kan jo være man kan få den til at sidde på Harald modellen med lidt tilpasning. 

Jeg har set videoer på youtube plus læst om at bruge den sikkert og rigtigt. Men tak alligevel :) 

Jeg har igennem mange år brugt en sådan en prisbillig ukrudtsbrænder her til en 50´er (til 100 m2 belægning), den ligger godt i hånden, eneste ulempe (for mig) er den er lige vel kort nok.

Og så er der udfordringen med at få tømt gasdåserne helt i blæsevejr.   

..gad vide om man kan pumpe ny tryk på brugte næsten tomme gasdåser (for at få den sidste gas ud) med en cykelpumpe eller kompressor?

Jeg har næsten brugt to dåser i år. Og alt efter hvor meget det har regnet og spiret vel i snit 2 til 4 gange om måneden.  

Frank Chr. skrev den 27-08-2019 13:26:51

Jeg har næsten brugt to dåser i år. 

 Kan du huske hvor mange gange du har  gået det over i år? 

Du skal lige have et have-tips med på vejen. Jo mindre ukrudtet er (gerne to-kimblade) jo hurtigere og nemmere kan du holde det nede. 

Glem alt om at bekæmpe mos og agerpadderokker med gasbrænder.

Ja, det havde jeg nemlig læst. Og har det betyder at man i sommerhalvåret måske skal være over det hver 14. dag. Og med mit areal tænker jeg at jeg hurtigt får brugt en del af de små flasker der. Medmindre du selvfølgelig siger du har været over det 20 gange i år. Så ville to flasker jo være super. 

På flisearealer gælder det i øvrigt om at få fyldt fugerne helt op. Selv den mindste fordybning giver grobund for at frø lander og får fæste  

Jeg gør i øvrigt det at om efteråret så køber jeg et læs sand og spreder det over terrassen i et 1-2 cm tykt lag. Først om foråret når det igen bliver vejr til at bruge terrassen fejer jeg den ren.
Det betyder dels at jeg får fyldt alle fuger op, og dels så hæmmer det flisepæst som ellers kan ødelægge det pæne look på fliserne, og så slipper jeg for at rense fliserne.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis