Hjemmelavet dampbad

Hehe ja.. Jeg elsker at gå i dampbad men mit lokale fitness center som tilbød dette er lukket. Det koster boksen for en billet til svømmehallen. Jeg har set flere på YouTube være kreative. De har simpelthen meget enkelt købt et telt og sat en frituregryde derind med vand, som har produceret damp... Kan dette fungere? Løber man nogen risiko? Udover hvis man selvfølgelig vælter frituregryden udover sig. Jeg har set dette telt som er på tilbud i Føtex.. Det ville være perfekt til formålet. Og så bare smække en god plastik stol op derinde.. Det skal stå udenfor.. For mig at se virker det ret genialt og koster ikke mange knaster.. Any takes? 


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ud over faren ved det kogende vand er der kun elektrisk faremoment. Men hvis din gryde er jordforbundet hele vejen igennem forlænger ledninger m.m. så kan det kun blive en fornøjelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så du mener at alt er fjong så længe jeg sørger for at der er jord i mit forlænger stik jeg bruger til gryden? Gad vide om det har betydning hvilken friture gryde jeg køber i forhold til at få mest muligt damp.. Arealet er jo meget småt. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Alternativt kan du bruge en tapetdamper. Som står uden for teltet med slangen ind i teltet. At sætte noget elektrisk ind i et telt med en fugtighed tæt på 100%, lyder ikke godt

Køb sådan en dampvasker fra biltema, til 199 kr, stik tuden ind ved lynlåsen. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Kan det producere nok damp tror I? Kan en tapet damper kører non stop uden berøring? Det ligner at den der damper fra biltema manuelt skal betjenes.. Og ja der kan da være noget om at så meget damp og fugt måske ikke er det mest ideelle i en cocktail med el apparater.. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

En påfyldning i en tapetafdamper holder ca. 35-40minutter. 

Og ja, den damper hele tiden, uden at der skal holdes et håndtag inde som det skal på en dampvasker. Men pas på det er damp, dvs. man kan blive skoldet!  

Spørgsmålet er om det er for varmt.. Jeg kommer jo til at sidde ret tæt på damp kilden i det lille telt. Men ville du tro at en tapet renser kan producere nok nok til at fylde teltet? 

Ja tror godt en tapetafdamper kan producere damp nok - hvis du er usikker kan du leje en først, men den koster egentligt ikke så meget. Det er vel meningen det skal være varmt!


https://www.biltema.dk/byggeri/maling/malervarktoj/tapetseringsudstyr/tapetfjerner-wpr-47-2000039912

en tapetdamper vil snildt kunne fylde det lille telt med damp. Vi har tidligere lavet det med et 3x3x2 "skur" med presenninger på. Der varmede vi almindelige sten(ikke flint) I et bål og tog dem ind og overhældte med vand. 

Hvilken temperatur vil I tro det er muligt at opnå i teltet når vejret ikke er varmere end det er? Ideen er jo at sidde i bar røv og bowler hat men hvis temperaturen ikke er høj så går der lidt af oplevelsen 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også