Som vanlig - nysgerrig.

Ja ja, stikker snuden i alt for at blive klogere, men ikke altid det virker.  

Sådan nogle plastik tagplader, at forskellige dimensioner - hvorfor siges der, at man ikke må lægge noget under dem? Hvad kan der ske? Hvis man alligevel vil gøre det, hvor stor en afstand skal de så være?

Hørte om en der kendte en o.s.v. Han havde lagt trapez plader under trapezplader. Altså ovenpå lægterne i taget og dernæst under lægterne.  

Hvorfor nu det - jo, han mente, at han kunne slippe for kondens fra taget.

Kan man det og er det klogt, at lægge pladerne så tæt. 

Hvad hvis man lægger plader eller andet "træ" op under lægterne?


Sniffer  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det virker det har jeg lavet på min overdækkede terrasse, jeg har bare skruet de klare plade op under lægterne, men de bliver ret snavsede, så efter et par år er de ikke kønne at se på, men så må man jo skrue den af og vaske dem. (der har jeg så bare ikke lige fået gjort)

Men det fjerner kondensdryp fuldstændigt, og der bliver ikke fugt mellem de to lag plader...


Vi prøver igen, i morgen --

Bliver der ikke ekstremt varmt imellem pladerne? Jeg har f.eks. en udestue med termotag og der bliver nemt 40 grader - ikke at der er et behov for plader under mit tag, men ville det ikke blivet megameget varmt imellem pladerne? Men rart at høre andres erfaringer, så allerede her blev jeg lidt klogere.  


Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis