Hvilken type rør til afløb?

Jeg bygger på et kolonihavehus, det er bygget på punktfundament med plads til at mave sig ind under huset. Huset er 6x10m  

Jeg skal til at lave afløb fra køkkenet, som er placeret midt på den ene langside. Det skal gå ned til den ene ende af huset hvor badeværelset ligger og samles med bad- og vaskeafløb der. 

Jeg tænker at lave afløbet i 40mm rør fra vasken og vertikalt ned under bygningen. Men hvilken type rør bruges horisontalt under huset?

Mvh.
Lars Peter Andersen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og kan det horisontale rør hænge, eller skal det graves ned? Jeg tænker det vil være lettere at lave fald hvis det hænger. 

Mvh.
Lars Peter Andersen

Er det et hus du vil bruge om vinteren skal rørene holdes frostfri. Jeg kender ikke de nærmere regler, men er ret sikker på at "rødbrune" kloakrør kun må anvendes i jord. Over jord skal der bruges grå afløbsrør.

Søren O

Jeg skal ikke bruge huset om vinteren og jeg havde netop tænkt mig at bruge de grå rør. Jeg ved bare ikke hvilken diameter og om man må bruge den type, der samles ved at trykke dem sammen med indbygget gummipakning. 

Mvh.
Lars Peter Andersen

Hvis du ikke graver rørene ned, kan du bruge grå plastrør. Hvis du graver rørene ned, skal du bruge de brune rør. Har du toilet i badeværelset, skal du bruge 110 mm rør fra toilettet. Alle rør samles med indbyggede gummipakninger.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis