Inspiration til barstole

Hej med jer.


Jeg er på udkig efter nogle simple barstole, gerne i god kvalitet. Jeg har kigget lidt på bordeogstole.dk, og som udgangspunkt har de egentlig nogle rigtig fine barstole, men jeg vil gerne have noget mere inspiration.

Hvis muligt må stellet gerne være i noget krom, måske børstet stål eller aluminium, også er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil have ryglæn på stolen eller ej. Er der nogen der har erfaringer med, om det er nødvendigt? Kunne forestille mig at det er rarest med ryglæn, dog synes jeg ikke helt det er så pænt med ryglæn, men jeg vil hellere have høj komfort frem for, at de bare er pæne at se på. 

Håber i kan hjælpe med noget inspiration og nogle råd.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer nok lidt an på hvad du skal bruge dem til, hvor mange og hvor tæt de skal stå og navnligt hvor høje de skal være - men min erfaring er (med relativt høje stole), at helt enkle barstole er bedst. Et rundt sæde der lige er til at stige op på fra alle sider, med en god fodstøtte/trin så de kortbenede også har en chance, fungerer bedst. Syntes det er vigtigt at de fungerer som noget man lige sætter sig ved spontant ved - og ikke noget man skal kæmpe for at komme op på. Komfortmæssigt er det nok vigtigere med et polstret sæde end ryglæn. Og husk at de gerne må være stabile - god bredde af foden/benene - men også gerne så lette at de kan flyttes med en hånd.

HVIS du vil have ryglæn bør det være med roterende sæde, ellers er det svært at komme op og ind til bordet - og det bør så være med en "returfjeder" så stolen vender tilbage til udgangspunktet når ingen bruger den, ellers så ser det får træls ud, når der står tre stole med ryglæn i alle retninger. De er dog alt andet lige ret tunge og klodsede og kræver mere plads omkring end andre typer.  Jeg syntes personligt at barstole med almindelige fastmonterede stolesæder ala Syveren, fungerer dårligt - du bliver nød til at trække dem væk fra bordet for at komme op, og du kan ikke rykke dig tættere på igen når først du sidder der - hvertfald med 75-90 cm høje sæder.

Når jeg ikke selv bruger stole med rotation og/eller hæve/sænk, så er det også fordi barstole har en hvis dragning på børn, som har vanskeligt ved at komme op på en barstol med rotation.  



Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis