Udbedring af revner i 2 cm beton indervægge.

Jeg har et ældre hus, fra en tid hvor de indre vægge er støbt beton. Tidligere ejer har i sin visdom indsat vinduer, som efterfølgende har skabt en del stressrelaterede revner.

Der er tidligere forsøgt at dække over dem med puds, som så har slået revner.

Spørgsmålet er, hvordan får jeg dem bedst udbedret på en måde så jeg undgår yderligere revner, og på en måde så revnerne ikke springer op igen (i hvert fald ikke der hvor revnerne er opstået)

Det er en indervæg, og den er nok 2 cm tyk. Ydervæggen er 21 cm beton, og som jeg kan se det holder ydervæggen taget, så det burde ikke blive et problem.

Jeg har ingen mulighed for at komme ind på bagsiden af væggen, og eventuelt dække af for trykfyldning?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige for at tage forfra. En bagmur på 20 mm?? Det passer ikke. Muligvis er der efterisoleret engang med gipsplader. Du skriver, at  facaden er i beton. Er det korrekt? Vinduerne er fjer mitbedste bud, sat uden overligger.


 

Det er en smule svært at besvare. Huset ligger i Ísland, så byggestilen er nok lidt interresant, og er fra 60’erne.

Ja, der er en beton ydervæg, isolering, og en beton indervæg. Den forrige ejer har så i sin iver brugt en betonsav og lavet to huller til vinduer, og der står jeg med revnerne.

Og ja, der er ikke indsat overligger, han har sikkert følt at betonnen i muren i sig selv kunne bære.

Ydermuren har nogle reparationer, dem kigger jeg på senere, umiddelbart kan jeg ikke se om de er repareret, eller bare klistret over?

Hm er løsning så ik i virkeligheden at pille vinduerne ud, monterer lodrette stolper som bliver skruet ind i betonen, så det støtter. Så ville jeg skære ud og mure en overligger i over vinduet(vinduerne), og så fjerne stolperne igen naturligvis. 


Mvh. Christian M
 

I den bærende væg ville jeg indfræse noget langsgående armering over vinduet (ca 40 cm vederlag på hver side af vinduet)

Og jeg ville få professionelle til.

Jeg får en proffesionel til at kigge på det, og krydser fingre for at det ikke bliver for dyrt.

Synes ikke jeg vil begynde at fræse i bærende vægge selv :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis