"Kiprelæ" med fjedertryk

Hej. 

Jeg skal bruge et kiprelæ, men istedet for at den holder stillingen når den får en impuls, skal den sådan set bare trække strøm, når den får et tryk på kontakten, og afbryde igen, når man slipper kontakten igen. Findes det, og noget der har et link til sådan en billig sag?

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Går ud fra at det er signalgiveren du spørger til. Du skal blot bruge en ganske almindelig Fuga afbryder, og så sætte en "Fuga fjeder" ind bag tangenten (trykknappen). 


Søren O

Det er meget lang forklaring. Men det er fordi at jeg har købt dem her: 

https://www.bygmax.dk/ge-relae-16a-contax-r-1-modul-230v-m-1-sluttekontakt.html

Og de virker ikke hvis der er mere end 5 meter hen til afbryderen. 

Derfor skal der en afbryder tættere på. Det vil sige at når jeg trykker på kontakten i stuen, med fjeder, så sender den kontakter på loftet impuls videre til den wifi dimmeren. 

Der er noget der ikke stemmer her. 

Den du har link til er et almindeligt 230 v relæ tilsvarende den jeg har link til, og ikke en dimmer. Den vil kunne betjenes med en afbryder placeret langt længere væk end du beskriver, hvis det er monteret som det skal.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hov. Det var en fejl. 

Det den her

https://detled.dk/lysdaempere/2676-wifi-daselysdaemper-m-triac-push-daemp-150w-230v-5712341171192.html?gclid=EAIaIQobChMI78nt2Mad5AIVS-R3Ch0vrAe6EAQYASABEgI8q_D_BwE


Annonce

Men det korte af det lange er at jeg skal have et kiprelæ, der ikke skal virke som kip, men bare sende en impuls videre. Når den får en impuls. 

Undskyld jeg siger det men det er noget vås at det relæ du han viser til ikke fungere hvis der er mere end 5 m hen til en afbryder hvori der er monteret en fjeder så den virker som en kipafbryder.... og jeg kan ikke se hvorfor der skal en relæ imellem dit relæ og en kipafbryder. Dir relæ kan jo netop kobles direkte til en kipafbryder også selv om der er med end 5 m som jeg ikke ved hvor du har fra jeg vil ligge give et på blokken på at en kipafbryder med 25 m uden problemer vil kunne virke på dit relæ 

Den wifi dimmer virker ikke..

Jeg har haft fat i producenten. De siger at den mister noget signal hvis kablet er over 5 meter. 

Jeg Har 2 her hjemme. Når jeg sætter et kabel på 5 meter på, virker det. Hvis kablet er 8 meter virker det ikke. 

Kablet til afbryderen i væggen går ud af kontakt L og ind på kontakt S


Nu har mfrost jo lige lagt et eller andet værdifuld på blokken, og efter sidste forklaring sikkert mistet det.  Men jeg ville nok mene det samme. 

Men da du har været ved producent m.m. Så må vi tro det. Det må være en kondensator virkning ( kapacitiv ) i mellem ledere i kablet der sætter  dit dimmer i  "sygesengen". 

Du kunne forsøge at sætte en modstand ind over afbryder tilslutning oppe ved dimmer. Så vil evt. fejlstrøm trækkes ned imod nul Volt. Du kan forsøge med 100 Kohm 1w modstand

Ellers skal du lede efter kontaktor / relæ som vi begge henviser til.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak. Har i et link til en kontakter, så jeg får fat i den rigtige? 😀

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis