Bore i fliser

Hej


Jeg skal sætte en ny brusestang op, og det kræver 4 nye huller i fliserne. Jeg købte sådan et bor her i XL-Byg: https://www.silvan.dk/bosch-flisebor-6-mm?id=2661-7434361


Fliserne er meget hårde at bore i, og jeg er kommet ca 3-4 mm ind, og så sker der bare ikke mere. Hvad kan man gøre?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad kan man gøre?

Man kunne begynde med at fortælle, hvilken flise det drejer sig om. Din beskrivelse tyder på, at det drejer sig om nogle hårde fliser, og dit bor er til bløde/middelhårde fliser. Jeg ville nok bruge et almindeligt vidiabor.


fase
S. Fabrin skrev den 24-08-2019 22:46:23

Hvad kan man gøre?

Man kunne begynde med at fortælle, hvilken flise det drejer sig om. Din beskrivelse tyder på, at det drejer sig om nogle hårde fliser, og dit bor er til bløde/middelhårde fliser. Jeg ville nok bruge et almindeligt vidiabor.

Det er en flise, og den er sandfarvet.

Ikkedestomindre, tak for forslaget.

Nu siger farven jo ikke noget om, hvor hård den er, men det kunne tyde på en hårdtbrændt flise, og så dur dit bor ikke.


fase

Jeg har endnu ikke oplevet en flise man ikke kan bore i.

De bor du har købt er egnede, men er din boremaskine det også?

Der skal bores UDEN slag, ellers revner fliserne. Der skal køres med lave omdrejninger (<600 o/m).

Malertape på, og et lille slag med en kørner for at knække glasuren. Så burde du kunne bore uden problemer.

Jeg har en mistanke om at du har boret med slag, og derved ødelagt spidsen af boret.


Min datter skulle have boret i nogle fliser, de var simpelthen så hårde at en almindeligt murbor ikke kunne klare det, heller ikke med lave o/m og lang tålmodighed.

men sådan et 6mm bor "røg lige igennem" Link Diamantbor



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Tak for alle de gode svar.


Jeg ejer ikke en slagboremaskine. Synes ikke murbor havde den store effekt - jeg må ud og finde et diamantbor.

Du skal ikke være ked af du ingen slagboremaskine har, det er ikke godt at bore med slag i fliser, du risikere de revner eller går løse   


Vi prøver igen, i morgen --

Diamantboret vandt over flisen ..!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også