Stof til transportbånd

Hej med jer

Jeg har lavet et simpelt lille transportbånd til transport af lego klodser i forbindelse med noget oprydning. 

Jeg har lavet en simpel anordning med nogle malerruller i hver ende samt et par stykker i midten, så den er nok en lille meters penge i længden og en 30-40 cm i bredden.

Mit spørgsmål går på materiale til selve båndet. Jeg påtænker at købe en hvid voksdug og klippe til/sy sammen, men jeg ville høre om I kender til et bedre materiale til sådan en løsning? 

På forhånd tak.

Mvh

Jens 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Voksdug er ikke stabilt. Brug gjorde til møbelpolstring, som er lavet af hamp eller bomuld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg tror ikke på ideen med malerruller. Malerruller er cylindriske, men ruller til transportbånd skal være "bomberede. Bomberet betyder at rullerne skal være tykkest på midten - altså have en svag kurve ligesom når en liste presses ned over en lille forhøjning. Ved 25 cm brede ruller vil jeg tro at en bombering på 3-5 mm vil være passende. Rullerne kunne evt. fremstilles i træ på en drejebænk.

Hvis du ikke her bomberede ruller, vil transportbåndet ikke køre lige.


Søren O

Hej Søren

Tak for dit svar. Det tror jeg i midlertid jeg har ordnet. Jeg har gjort noget lignende, så båndet burde tracke automatisk mod centrum. Det er stort set som du beskriver med lidt tykkere i midten for at sikre det. Det er en lego motor, der trækker de to ender og tror egentlig det fungerer ok. Stoffet til selve båndet er jeg mere i tvivl om. Tror det er rigtigt at voksdug ikke vil virke, som var det jeg satsede på først og derfor spørgsmålet :-) 

Og tak for bombede ruller :-) det vidste jeg ikke det hed, men havde set det med at den skulle være tykkere på midten for at sikre tracking 

Annonce

Ha Ha ja sådan kan en lille stave / forståelses fejl ændre alt. Hvis du har bombede ruller vil jeg tro at de overhovedet ikke dur bagefter ( i tusinde stykker) . Men hvis de er bomberede så er alt ok ( tykkere på midten ) Til dit projekt vil jeg tro at voksdug er ganske ok. Du skal bare sørge for at det kn strammes så det vil køre, samt at sammensyningen er 110 % lige.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Haha :-) Bomberede ruller, det er noteret. Jeg prøvede at google det med gjorde og kan godt se det ser godt ud, men kan kun finde det i 5-6cm i bredden og har brug for mere bredde. Jeg tror jeg prøver at løbe er par meter voksdug i jysk og så stramme det så meget som muligt.



God ide! Tak for forslaget, det vil jeg også give et skud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også