2 muse på?

Hejsa!

Jeg vil gerne have 2 muse på min computer, altså så der er to musepile, kan man ikke det ?

JEg har sat 2 muse til, men så styrer jeg bare den samme musepil med begge mus?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg umiddelbart ikke fantasi til at forestille mig hvad du vil med to mus på din computerskærm.

Det bliver også mere end svært at få til at fungere. Windows (og andre styresystemer som Android, iOS og Linux) er bygget til at lave en ting ad gangen.

Du kan sagtens have flere vinduer åbne på samme tid, men det er kun det ene der kan være aktivt. Hvis du tilsluttede to tastaturer kunne du heller ikke sætte dem til at skrive i hver sit vindue. 

Hvis det skulle fungere med to mus skulle der skrives et program der kunne opfange signalerne fra musene og styre hver sin pil på skærmen. Men selv om det så sagtens kan lade sig gøre kolliderer det stadig med at Windows kun kan have et aktivt vindue ad gangen.



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er proff. tegneprogrammer hvor man kan køre med 2 mus. Men det er ikke for os "normale" menneske.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-08-2019 23:49:47

Der er proff. tegneprogrammer hvor man kan køre med 2 mus. Men det er ikke for os "normale" menneske.

 Arh..... Det er vist mere korrekt at kalde det to betjeningsenheder, hvor den ene er en mus, men den anden er en trackball med en masse knapper, der mig bekendt, anvendes til genveje. 

Men det ændrer stadig ikke ved at der stadig kun er et aktivt vindue og en aktiv cursor.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

ok det er sikkert rigtig så blev man så klog.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der skulle faktisk være programmer, som har til formål, at styre 2 musemarkøer på samme pc. Her er et link til 2 gratis versioner.

https://www.raymond.cc/blog/install-multiple-mouse-and-keyboard-on-one-computer/



Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis