Kloak under tilbygning

Jeg skal have forlænget mit sommerhus i den ene ende. Dog kan jeg se at kloak fra badeværelse løber ud og derefter drejer væk fra huset og over i en samlebrønd. Selve brønden ligger væk fra der hvor jeg vil have tilbygning, men røret fra badeværelse løber tværs igennem min nye kommende tilbygning(ca 1,5m længde rør vil således være under tilbygningen) røret ligger i Ca 50cm dybde.. kan man støbe ovenpå dette? Og hvad gør man i renden på det nye fundament? Det skulle jo gerne ned i 90cm, men kloak strengen/røret ligger jo i 50cm og kører lige igennem? Tilbygning skal være 2 værelser.




1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ALLE rør kommer jo ud inde fra og føres derfor delvis under bygningen, og de fleste gange igennem sokkel. Også dit ved badeværelse da det komme i den dybde. 

Der hvor røret går igennem sokkel graver du bare under, så sokkel kommer ned i dybde som det skal være men med røret igennem midt i. Under støbning ville jeg smide en eller 2 skovlfulde jord / sand ned omkring røret så det ikke er direkte indstøbt.

Der må naturligvis som du er inde på ikke forekomme samlebrønde inde under tilbygning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis