Betonkant rusten ved indkørsel til garage

Hej lds

Har en kedelig og nu rusten kant, hvor der er indstøbt et vinkeljern, tænker jeg. Undrede mig en del, da tidligere ejer var murer.

Der er nok ikke andet at gøre, end at hakke det løst. Rense for støv, vådte og pudse det igen med en blanding i et forhold jeg ikke kender eller købe noget færdigblandet og røre op vand...

MEN den vandrette flade er desværre så vandret, at slagregn på porten render ind under og giver vandpytter i garagen.

Når reparationen alligevel skal foretages, sætte en liste på for- og lidt højere bag-kant, så der bliver lidt fald og bruge det til rette en ny overflade til..?

Overfladen på beton, der ikke er skadet, skal vel gøres ru på en eller anden måde eller vil primer eller lignende gøre det..?

Konstruktionen vil så medføre en bagkant, som meget vel, vil brække småstykker af - men måske en gummiliste..?

Nogen med betonerfaring, der kan guide?

Mvh.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det rustne jern, hvis du ikke kan leve med, kan skiftes ud med et stykke galvaniseret eller rustfri. Resten klares med en vandnæse, du monterer nederst på,porten.


 

Jernet ser ud til at være galvaniseret, så sårene i galvaniseringen kan repareres med Galvafroid eller andet mærke. Vandindtrængen kunne du klare ved at montere en vandnæse som foreslået.


fase
S. Fabrin skrev den 22-08-2019 19:33:47

Jernet ser ud til at være galvaniseret, så sårene i galvaniseringen kan repareres med Galvafroid eller andet mærke. Vandindtrængen kunne du klare ved at montere en vandnæse som foreslået.

 

Næ, det er alm. stål uden noget behandling - betonkanten er 10 cm bred eller lignende...

Har du prøvet at male med Galvafroid. Det er galvanisering på dåse.


fase
Tak for svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også