Kunsten at bygge et ror

Jeg har en scampi 30 og går i tanker om at lave nyt ror til den eller rette lave de ekstra stykker som Peter Norlin har tegnet.
Er der nogen der har forsøgt sig med dette eller er der nogen der har prøvet på andre bådtyper eller er der nogen der har nogle gode råd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at forklare lidt mer om dit projekt...

Hvad er det vor dele der tænkes på ??

Materialer ??

Har du etvt et link til en beskrivelse eller kan du scanne en og sætte ind som et billede ??

MVH Njord
En tegning kan findes på www.scampi.org derefter tekniske tips og nyt ror.

Materialer: Her havde jeg egentlig tænkt mig at lave det af glasfiber, men hvordan jeg skal fæste det til det originale ror ved jeg ikke helt inu. Måske jeg kunne overlappe med et par baner glasvæv.

men om det holder er jeg lidt i tvivl om.
Hej tfjbs.
Ang. dit projekt med at tilføje et stykke til dit ror,tror jeg ikke at et par strimler glasfiber er nok.Ganske vist er glasfiber et fantastisk matriale,men har dog sine begrænsninger.Mængden og fremgangs måden skal nøje udregnes for at få et brugbart resultat.Ellers kan du lige så godt regne med at du vil tabe den nye del af roret,og muligvis få andre og mere alvorlige følgeskader på din båd.
Helt ærligt tror jeg at det mere er en opgave for en proff.bådebygger.Det er enorme belastninger der er på et ror.Men hvad skriver Scampi klubben?
Alt godt!
Mvh.
Jesper h.

Toyota er IGEN kåret som de bedste i norden!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis