Skur bygget direkte på træ terrasse

Hej forum. 

Jeg har været så heldig at få den fineste nyttehave, med et smukt lille skur man kan være i, bygget på en flot stor terrasse sidste år, der er hævet over jorden. 

Mit problem er, at der langs inderkanten er vand anmærkninger. Hende jeg købte huset af, sagde det var fikset, med en gummi fuge udenom huset. 

Men nu har jeg lige været der igen og kunne se små jord tuer med bænkebidere i, i hvert af hjørnerne inden i huset og tydeligt fugtigt. 

Til min skræk, opdagede en ven, at huset er bygget direkte ovenpå terrassen med søm og skruer. Så når det regner, trænger vandet selvfølgelig ind i træet og ind under huset😫Hvordan kan jeg redde huset fra at gå i forådelse?

Findes der er løsning og kan man overhovedet bygge et skur ovenpå en træterrasse?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan man bygge et skur på en træteresse spørger du, ja, du har jo et... :)

Nogen steder skriver du skur, andre steder hus.. hvis det er et skur er der ikke nogen regler for hvordan det er bygget, og et skur/hus, uden udluftning eller opvarmning vil der være fugtigt en gang imellem. 

Hvis vandet trænger ind i træet er det ikke behandlet ordenligt, hvis vandet trænger under træet/terassen, er det vel fordi der ikke er lavet noget for at forhindre det, det kan sikkert fixes, jeg er bare ikke sikker på det vil gøre nogen større forskel på fugten i dit skur.. 

Ventilation er altid godt så jeg synes du skal starte der, jeg har f.eks en solluftvarmer i mit redskabsskur, og der har jeg ikke nogen fugt problemer. der er så også almindelig udluftnings spalter ud over.. 

Et billede siger mere end 1000 ord.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis