Fryser der larmer

Min whirlpool selvafrimningsfryser (skabsfryser) er pludselig begyndt at larme oppe i toppen. Den fryser (indtil videre) som den skal. Jeg kan ikke finde noget om det i instruktionsbogen, og jeg kan ikke finde ud af at åbne den op i toppen, hvor jeg kan se en del is bag risten. Er det mon noget, jeg selv kan undersøge nærmere og evt fikse?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din fryser er ved at ise til. Derfor kører blæservingen sikkert imod noget af det is du kan se. Det er et kendt fænomen her i sommervarmen, især hvis du har haft din dør glemt at blive helt lukket en periode. 

Der er desværre kun 1 ting at gøre nemlig at få den afiset. 

Varerne skal ud og over i en anden fryser, og du lader din skabsfryser stå åbent 1-2 døgn. Alternativ kan du tage varer ud og pakke dem ind i tæpper og dyner, og så fremme afisningen ved at slukke fryser og blæse varm luft ind imod isen. Det kan være med hårtørrer, el varmeblæser eller lignende. Det er en sej omgang da det tager noget tid. I pauser kan du tage en stor skål / spand meget varm vand og sætte ind i fryser, og lukke døren.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

glem alt det der med vand og hårtørre mm.hvis hårtørren skal hjælpe noget skal den skilles ad i toppen også tager det 1 ½ time hvis den er helt blokket så tager det 2 og der kommer ca 5 -7 liter vand .langt det nemmeste er tøm skabet sluk det lad det stå 48-60 timer med døren åben så er det afrimet . BRUG ENDELIG IKKE EN VARMEPISTOL ELLER NOGET FORM FOR ILD GAS ELLER LIGNEDE. PLASTIKKEN SLIPPER SKUMMET EKSTREMT NEMT OG DET MÅ DET IKKE

Tusind tak for jeres kompetente svar! Jeg er gået i gang med af-isningen - den langsomme version ;-)

Hvis det er no-frost som du skriver skal det selv kunne afrime. Da det ikke er lykkedes har skabet nok desværre en defekt.


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Fryseren er nu afrimet, og mislyden er gået væk. Så lige nu fungerer fryseren upåklageligt, så jeg må bare afvente og se, om problemet kommer igen. Tak for hjælpen!

afrimningen i de fryser plejer aldrig at fejle noget men der ligger en opdatering til printet som ændre på nogle ting men der skal en tekniker til for at opdatere printet men de plejer nu godt at kunne afrime godt nok med den software der ligger på printet  .I 95 % i tilfældene er det fordi at døren har stået åben men det vil man kunne se ved og udlæse loggen på printet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis