Pudsning af hus?Hvordan fnuggi 2331 26-05-2002 18:26 Er der nogle som har lidt forstand på at pudse et hus, jeg bor i et gasbeton hus og ville gerne have det pudset,og det ville være billigst at gøre det selv. hvis det er mugligt. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
pev 1078 9490 29-05-2002 16:38 Hej.Selv garvede "murer" hader at pudse pga. arbejdet er et hårdt slid og jeg vil absolut ikke anbefale at du selv udfører jobbet.!!!At pudse på gasbeton kræver et forarbejde med en god skarp udkastning af væggen, herefter kan væggen pudses i mørtel, men pas nu på ikke at bruge den forkerte mørtel ellers falder pudsen af igen. Ulæmpen ved alm. mørtelpuds er, at overfladen skal males, det koster vedligehold for ca. hvert 4-6 år.Hvis dit hus er opmuret med massivt ydervæg i gasbeton, vil jeg anbefale at du efterisolerer ydervæggen på udvendige side og herefter pudser med naturpuds. Naturpuds skal ikke males, den kan man næsten få i den farve/struktur som man ønsker og ser knald-hamrende godt ud.Så lidt sparede penge, kan være mange ærgelser af et forkert valg.Hilsen mureren------------------Poul Erik[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 29-05-2002).] PE
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her