Støbe gulv på etageadskillelse

Hey derude.

Vi skal snart igang med vores renoverings projekt. 

Jeg er dog i tivel om min tanke holder. 

Det drejer sig om 3 rum i huset hvor der skal gulvvarme i. Det er i stue etagen hvor der er fuld kælder under. Etage adskillelsen er ud af lecaplader type 16-V.  Vil skyde på at de er 12 cm i tykkelse. 

Pt. er der bjælker og trægulv. Over vejer følgende :

Styrolit

Rionet

pexrør

Støbning

Klinker.

Er usikker på om lecapladerne kan holde til støbning, så jeg ikke ender i kælderen :D 


MVH
ZP
Hey derude. Vi skal snart igang med vores... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I pladerne. 


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 20-08-2019 19:16:38

Der findes også dette, som er lidt det samme koncept. 

Link

 Jo den er jeg med på, men aå skal der stadig støbes på pexrør også klinker ? 


MVH
ZP
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nej. Kun klinker 


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 20-08-2019 19:46:12

Nej. Kun klinker 

 Jeg skal have gulvarmeslanger i så den duer ikke rigtig. 


MVH
ZP
Gregeren skrev den 20-08-2019 19:43:48

I pladerne. 

 Ahaa, se det kunne måske være en god løsning. Jeg skal blot finde deres installationsvejledning og sikre mig at det kan holde til 50x50 cm klinker. 

Har su måske et link ?


MVH
ZP
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ZP skrev den 20-08-2019 19:41:59

 Men hvor skal jeg ligge mine rør til gulvvarme ?

 Det står alt sammen her i min tidligere post.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 20-08-2019 19:52:24

 Det står alt sammen her i min tidligere post.

 Okay de skal rilles i. Men hvor store klinker kan man bruge ? Kan ikke læse mig frem til det nogle steder. 


MVH
ZP

Der findes løsninger så du kan fastgøre dine gulvvarmeslanger direkte på etageadskillelsen, og så støbe et spartellag så du ender på 20 - 30 mm konstruktion (jeg mener både Wavin og Uponor har løsningen.

Jeg har ikke kontrolleret dette her på det sidste.

Du kan evt. isolere dit loft i kælderen?

Orla Nautrup skrev den 20-08-2019 21:05:33

Der findes løsninger så du kan fastgøre dine gulvvarmeslanger direkte på etageadskillelsen, og så støbe et spartellag så du ender på 20 - 30 mm konstruktion (jeg mener både Wavin og Uponor har løsningen.

Jeg har ikke kontrolleret dette her på det sidste.

Du kan evt. isolere dit loft i kælderen?

 Det drejer sig ikke om jeg har plads til det eller ej. Jeg har ca 10 cm. at gøre med og behøver ikke at isolere da kælderen er opvarmet.

Det drejer sig om min etageadskillelse som består af leca plader 16-V og er 16cm tykke, kan bære at jeg støber 7-10 cm beton . 

Hvis det ikke kan bære vægten, så kommer udfordringen i at lave en let konstruktion med gulvarme som kan hodle til 50x50 cm klinker. De fleste lette konstruktioner kan man komme max 30x30 cm klinker på, men overståer man de mål så skal man enten have flere lag plader for at stivne konstruktionen, og der er jeg bange for ikke at have pladsen. 

Men skal jeg støve så bliver det rionet og betonlag på 7-8 cm også klinker slut!.


MVH
ZP

Åh, det må du undskylde!

Mit forslag er ud fra det faktum, at du var i tvivl om at etageadskillesen kunne bære vægten, og så må der da opstå problemer med niveauforskelle, dørhøjder m.m.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også