Fakro eller velux forskellenden

Hvad er forskellen på hhv Fakro og velux når det kommer til ovenlysvindue

Skal have skiftet et ovenlys ud fra 1993 , men kan ikke rigtig gennemskue hvad som man skal vælge alle tømmer som har givet tilbud er nærmest vilde med velux og det er det de tilbyder i deres priser.


Spørg man om fakro får de et skævt smil  

Kan se priserne er meget uens på nettet på et 78x140cm

 Fakro priser mellem 2000-3600,-

Velux priser mellem 2600-4000,-

Alt efter hvem man vælger

Også selvf tilbehøret ved siden af



9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja - hvis man vil have kvalitet koster det! Hvis du er ligeglad med trækvalitet og andet så vælg Fakro, ellers vælg VELUX.

Det er VELUX der har alt tilbehøret og det er meget, men det koster kasse.

Hvis det ikke har ændret sig indenfor de sidste par år - så er det VELUX inddækningen du får tilsendt, hvis du bestiller et Fakro produkt.

 

Selvf er jeg ikke ligeglad med træets kvalitet, jeg har bare et hus med velux på den ene side og fakro på den anden side 

Og man kan jo ligeså godt gør det ordentlig første gang ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu du har begge dele, så har du jo en virkelig mulighed for at vurdere hvilken kvalitet der er for de to produkter og hvilke af disse du sætter pris på....


Men skal du have en til at skifte dem.. så vær opmærksom på at de få hundrede ekstra kroner i indkøb, nemt kan forsvinde i tid hvis Fakro tager længere tid at montere, og lave inddækninger osv til.


MVH Njord

 Jeg skal have en lokal tømrer til at montere det,  men undersøge prisen på vinduet tømreren ville have næsten 9000 kr. for det samme vindue som jeg kan købe med Alt til montering til 4800 

Tømreren vil gerne montere det selv om jeg køber vinduet Han giver bare ikke garan ti på vinduet men kun på det udførte arbejde

Nu vil jeg sige det er svært at vurder om velux fra 1993 er bedre end fakro fra 2010 da det er to forskellige tids alder.


Det kan du simpelthen ikke sammenligne - der er sket en del i 26år, bla. den seneste nye model fra VELUX i år 2011/2012.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jhb skrev den 21-08-2019 07:51:11

Det kan du simpelthen ikke sammenligne - der er sket en del i 26år, bla. den seneste nye model fra VELUX i år 2011/2012.

 Er det svar på mit seneste indlæg ?

Såfremt ja , så kan jeg jo ikke lige samlinen om det ene er bedre end det andet fabrikat.

derfor jeg søger om råd på forskellen af de 2 producenter    

Trækvalitet: har jeg nævnt:

Åbne-/lukkefunktionen: Ved et VELUX (GGL) vindue åbnes vinduet foroven vha. klappen som også bruges til ventilation. Et Fakro vindue åbnes i bunden, hvilket betyder at personen der åbner vinduet, risikere at få vinduet i "nakken" da personen står inde i det område vinduet drejer i.

Der er masser af ekstraudstyr til et VELUX vindue, f.eks. regnsensor, (vinduet lukker automatisk når det regner), markise, rulleskodder, rullegardiner mm. 

Der er mange typer ruder til et VELUX vindue, f.eks. ruder med solfilter, selvrensende ruder etc.

VELUX har garanti for reservedele i mange år, lideledes har VELUX kørende servicefolk som kommer ud til kunden. Internet hjemmeside hvor VELUX kan kontaktes mv.    

Så har du et hul i taget som du kun skal have lukket vælg Fakro, ønsker du at få komfort mm. vælg VELUX.

Mvh - JHB

I 2015 installerede jeg selv 2 ovenlysvinduer fra Fakro i mit nybyggede hus. Valgte Fakro primært pga. af de havde en ekstra isolerende udvendig inddækning som ekstra udstyr og understøtter z-wave til styring af rulleskodder og åbne-lukke funktion med mere.

Velux var dog kun 300 kr dyrere den gang.

Vejledningen til installationen var god og nem at forstå, men deres danske kørende repræsentant var meget lidt service mindet og forstående, da jeg havde fået en forkert udvendig isoleringsinddækning. På trods af jeg oplyste alle sn. numre på vinduer og inddækning samt sendte billeder som viste det aldrig kunne samles rigtig, fik jeg tilsendt 1 ny inddækning (men havde jo 2 vinduer...) som passede dårligere end den første.

Han gad så ikke efterfølgende rigtig snakke med mig, da jeg jo bare var en uvidende privat mand, som godt nok lige havde bygget et helt hus fra grunden... Det endte med at jeg modificerede inddækningerne selv, så de passede.

Min erfaring efterfølgende er også at byggekvaliteten ikke er helt tilfredsstillende hvad angår den malede overflade visse steder, træsamling ved hjørne og hvor håndtaget er monteret.

Af den grund vil jeg i dag nok vælge at montere et Velux i stedet uden at kende til de nye versioner. Jeg kender kun til de 30 år gamle velux'er i mine forældres hus.



jhb skrev den 23-08-2019 07:50:37

Trækvalitet: har jeg nævnt:

Åbne-/lukkefunktionen: Ved et VELUX (GGL) vindue åbnes vinduet foroven vha. klappen som også bruges til ventilation. Et Fakro vindue åbnes i bunden, hvilket betyder at personen der åbner vinduet, risikere at få vinduet i "nakken" da personen står inde i det område vinduet drejer i.

Der er masser af ekstraudstyr til et VELUX vindue, f.eks. regnsensor, (vinduet lukker automatisk når det regner), markise, rulleskodder, rullegardiner mm. 

Der er mange typer ruder til et VELUX vindue, f.eks. ruder med solfilter, selvrensende ruder etc.

VELUX har garanti for reservedele i mange år, lideledes har VELUX kørende servicefolk som kommer ud til kunden. Internet hjemmeside hvor VELUX kan kontaktes mv.    

Så har du et hul i taget som du kun skal have lukket vælg Fakro, ønsker du at få komfort mm. vælg VELUX.

Mvh - JHB

Tak for input, valget er faldet på et velux med lydisolerende glas.



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også