Opsætning af troldtekt

Hej alle,

Vi byggede nyt hus tilbage i 2014 og valgt på daværende tidspunkt rustik lofter, det var billigt :)

Vi er nu ca. 5 år senere ved at være godt trætte af akustikken (vi burde nok have skiftet det noget før)

Jeg har på flere opfordringer af min kone nu brækket loftet ned på kontoret ca. 10 kvm2. Og kan se at dampspærren ligger lige under rustik brædderne, dvs sømmet op gennem dampspærren - er det ok? Nu er der jo huller igennem, hvad vil så være den rigtige løsning?

Er det nok at “regne” med at troldtekten lukker disse små søm huller inde mellem forskallingen og troldtekt pladen?


Mvh Peter 😎




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det var en mærkelig opbygning med dampspær under forskallingen 🤨 Du kan ikke give dampspær ned og få det over forskalling i stedet? 


Mvh. Christian M
 

Enig, jeg syntes også at dampspærren burde ligge over forskallingen. Jeg vil helst undgå at skal skifte dampspærren i hele huset, så hvis der var en ordentlig måde at montere troldtekten på den nuværende ville jeg helst det.


Mvh Peter

Luk hullerne med dampspærre tape og sæt så troldtektpladene op de er ikke tætte og lukker ikke hullerne i din nuværendes dampspærre

Dampspærre tape er løsningen. Skal du have yderligere forskalling for at det kan passe med troldtek plader. Så får nok  problemer med at elinstallationer kan nå ned, men måske kan PL dåsen tåle at sænkes. 

Jeg har set en løsning med at PL dåse igennem tynd krydsfiner skrue fast og så igennem troldtek. Der skrues så bare 2 troldtek skruer nedefra til at holde krydsfiner pladen. De er ikke usynlige men bemærkes ikke.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis