Hvilken plade til kasse til bag på bilen

Hej;

Jeg har sådan et cykelstativ til bilen hvorpå, cyklerne står. Holderne til cyklerne er gået i stykker, men platformen er stadig stærk, og jeg vil nu gerne bygge stativet om til en kasse, som jeg bl.a. kan bruge til barnevognen.

Jeg skal bruge noget formstabilt plade, som kan holde til fugt, og som ikke vejer alt for meget.

Hvad ville I bruge?

DBH


Jonas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Støbeplade... Den slags man også bruger til trailerbunde

Eller hvad med opskummet plastplade af den type man bruger til reklameskilte, og nu åbenbart også valgplakater. 

Det kræver et skelet men vejer ingenting og tåler vand. Og et skelet kunne laves af aluprofiler.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Fantastisk - det var hurtige og gode svar!

Kan godt se ideen med opskummet plastplade, men er lidt nervøs for holdbarheden, da kasse jo kommer til at få en del slag. Så jeg prøver med støbepladen.

TAK!


Jonas

Støbeplade kan skrues sammen stort set uden skelet. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Under alle omstændigheder skal du forsegle de skårne kanter og skruehuller med skibslak eller tilsvarende, hvis du ønsker en vis levetid (køb støbeplader af birk!).

Jeg har lige lavet kasser til værktøj under min og min søns trailere af disse plader, og lakeret dem med 3 gange skibslak.

1000367
Okoume B/BB, FSC Mix Credit 12,20 m² 184,06 2.245,53
12x2500x1220m, WBP-lim
FSC Mix Credit NC-COC-012337

De kan bestilles hos Keflico via din lokale tømmerhandel

Hej
Det er et godt råd med skibslak!
Skal nok lægge billeder ind. Er ved at udtænke, hvordan den kan designes, så den kan klappes sammen :)


Jonas

Plastplade vil nok blafre i fartvinden. Det er ikke stabilt nok  i sig selv. Du kan popnite ripper på. 

Støbeplade er tungt. Regn lige på hvad det hele kommer til at veje.

Strækmetal er let, men vinden vil synge i hullerne.  



Yup - skal regne på vægten.
Den skal laves vandtæt, så strækmetal er nok ikke svaret. Har overvejet tynd alu-plade og så et skelet...


Jonas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis