Google Altså!

Forleden skulle jeg bruge en oversigt over skilte og markeringer af fuel- og slamtanke om bord på skibet, hvor jeg arbejder.

Derfor googlede jeg "Tank Markings" - og fik et bredt udvalg af fotos af nymalede WW2 Tiger- & Sherman-kampvogne op på skærmen...
Så jeg klagede min nød til maskinchefen på søsterskibet for at få opklaret de korrekte opmærkninger. Dem havde han ikke, men han havde til gengæld en lignende historie:
Da han er kulinarisk interesseret, ville han finde en opskrift på svaleredesuppe. Han fandt ud af, at rederne laves af en speciel asiatisk svaleart, så derfor googlede han "Asian Swallows". 

Ifølge ham, var resultatet noget anderledes end forventet :o)


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

God sømands humor   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er der andre, der har fået sig en overraskelse, når de har googlet eet eller andet?


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!

ikke overraskelser, men da jeg havde en hjemmeside som var et forum for danske Pink Floyd fans, morede vi os tit over google oversættelse at deres tekster.
Ind i mellem har vi lavet konkurrencer hvor vi feks oversatte en tekst fra engelsk til tysk, så fra tysk til fransk, så fransk til spansk og derefter til dansk....... det er næsten umuligt at genkende det oprindelige    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis