Bordplade der kan åbne

I mit køkken har jeg plads til en bordplade af ca. 190cm længde, men jeg har også en dør til bagtrappen som jeg egentlig også gerne vil kunne benytte. Så jeg roder lidt med tanken om, at få to bordplader, hvor den foran døren kan åbne op, altså stå på højkant så man kan åbne døren, men jeg har umiddelbart lidt svært ved at visualisere en pæn løsning, der ikke involverer nogle gedigne beslag. Alternativt kan jeg selvfølgelig lave det sådan, at selv bordpladen ligger løst og er til at tage af, men kan man lave en nogenlunde pæn og ordentlig løsning, hvor den åbner vil det være at foretrække.

Det er ikke sådan, at det skal være mega æstetisk, da det alligevel nok skal rives ned, når vi engang flytter. Men samlinger mm må gerne se lidt pænt ud. 

Er der mon nogen, der har gode foreslag eller kender til noget lign.? 

I mit køkken har jeg plads til en bordplade af ca.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
uldal skrev den 19-08-2019 14:28:15

Pianohængsel på bestående køkkenunderskab. Modsat side en liste hvor man kan aflægge pladen. Pladen må naturligvis ikke være længere end bordet er højt.

 Godt bud, det kan meget vel være en mulighed. 

Du skriver "stor grim hængsel"

Det kommer jo lidt an på hvordan pladen skal vippe. Skal den vippe op ad muren bag køkkenbordet kan piano hængsel ( lille og fin guldfarvet hængsel ) sættes fast på plade og væg. ELLER du kan lime /skrue en strimmel linoleum på væg og plade. Det kan virke som hængsel hvis det ikke er 5-10 gange om dagen det skal op. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan også hængsle det nedefra, så det folder ned - brug evt et klapbeslag, eller skudrigler i modsatte side, til at låse bordpladen mod det andet bord.


Mvh Troels

Jeg ville nok montere pladen på døren. Således at den skal vippes op ad før døren åbnes.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis