Klister beton til brædder?

Jeg er igang med at støbe mit fundament, og skulle lige støbe noget af en side over jord med brædder på, jhavde tænkt mig at give det noget oliespray først, så det ikke kunne sidde fast men det glemte jeg.. 

Spørgsmålet er så nu, skal jeg skynde mig ud og rive brædderne af, eller kan jeg vente en times tid til det har sat sig lidt???

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vent til betonen har sat sig. Du kan altid banke forskallingen løs med lidt forsigtighed. Venter du til betonen er helt tør, falder brædderne næsten af sig selv.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 19-08-2019 10:25:25

Vent til betonen har sat sig. Du kan altid banke forskallingen løs med lidt forsigtighed. Venter du til betonen er helt tør, falder brædderne næsten af sig selv.

 Okay super, så lader jeg bare brædderne sidde, var mest bekymret for om de bare ville sidde fast der for altid :) giver man ikke forskalling olie før man støber normalt?

Kun hvis man ønsker en pæn glat overflade, eller forskallingen skal bruges flere gange.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Støbekassetter smøres ofte ind i dieselolie ved jeg. Men det har så noget at gøre med de nemmere kan rengøres til næste gang de skal bruges. 

Arh de fleste ville nok vælge en miljørigtigt form olie. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis