Klistret lip vådrumsmembran

I sidste uge lagde vi uponor minitec gulvvarmesystem i et badeværelse og hældte Weber flydespartel hurtig ud over.

4 døgn efter begyndte vi så at påføre lip vådrumskit på gulv og vægge for at lave vådrumsmebranen. Vi fulgte blandende produkterne som vi skulle og har påført på vægge og gulv med pensel og rulle. Vi har givet to lag og ladet tørre 10-12 timer imellem. 

På væggene (gips) er membranen helt tør at mærke på, men på gulvet føles det som om at man klistrer til det når man går på det, selvom det nu har været på i 4 dage.

Hvad har hu gjort galt?! (Hvis vi har gjort noget galt?) og kam vi lægge fliser på det som det er nu? 

På forhånd tak. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mit bedste bud er, at flydespartlen stadig afgav fugt da i lagde membran på. I et lille rum som et badeværelse, og hvis luftfugtigheden er høj, kan det tage en uges tid at hærde. 

Jeg ville sætte noget varme og ventilation på og se om ikke det hærder op - men det kan godt tage lang tid, for fugten har jo nok svært ved at komme væk, når der er lagt membran på.


Mvh Troels

Ja det er også det mine egne anelser går på, men skal vi så vente med at lægge fliser så vi ikke indkapsler fugten? Eller vil den stadig komme igennem selvom der er fliser på?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Flisespartel tilfører jo også fugt, så det hjælper ikke på afhærdningen. Om det har noget at sige, ved jeg ikke.


Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også