Carport mod muret gavl?

Hejsa,

Jeg skal have lavet en carport/halv tag op mod min murede gavl, men er i tvivl om hvordan jeg bedst gør taget fast ind mod gavlen.
Jeg tænker på at bruge lægter som jeg skruer fast i muren og så ligger taglægter der på, men hvordan gør jeg det bedst, med gevindstænger og hvis det er løsningen, skal der så specielle dyvler til som jeg så skruer gevindstængerne i eller skal jeg bruge specielle beslag i stedet?


 Vh. Mogens

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Du bør bruge et stykke spærtræ, ikke en lægte.

2. Undersænke og kør lange karmskruer ind i gavlen.

3. Ikke lægter direkte, men en række spær med 60 cm mellemrum, sat fast i remmen på gavlen med sko.

I den anden ende, kan spærene enten hvile på en rem med hak eller i sko. Derefter taglægter og tagbeklædning eller undertag med klemlister, alt efter hvad der skal på.


 

Hvis du lægger feks en 50x100 op og undersænker 10 mm bør skruen være 120 mm. Husk det skal være udv karmskruer og spec rawlplugs. De bærer nok 3-400 kg hver.


 

Ku man ikke bruge betonskruer direkte uden rawlplugs? Giver en betydeligt lettere montering, hvor der bare bores direkte gennem remmen ind i muren, uden at skulle have den ned igen og måle.


Mvh Troels

Jow da


 

Du kan sætte alle typer skruer og plugs direkte igennem remmen uden at skulle tage den ned. Bare bore igennem sætte plugs ind i hullet i træet skruen i og hamre det hele ind indtil skruen mangler 30-50 mm så skrues resten. Vil man have mere end 2 plugs i samme hul skrues ud og man gentager med næste plug.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis