Skjule vandrør på badeværelse

Hej,

Jeg står og skal til at total renovere mit lille badeværelse i min lejlighed fra 1880. Jeg vil rigtigt gerne skjule de synlige vandrør på badeværelset og føre nogle nye over til en ny brusekabine, så jeg slipper for at skulle koble en bruser på handvasken. Er det muligt at fræse dem ind i væggen og samtidig koble nogle nye på til bruser? Jeg ved godt at jeg skal have en fagmand til at lave rørarbejdet, men min plan var selv at fræse kanaler og mure til bagefter, hvis det er muligt. 

På forhånd tak!!

/Sebastian

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt kan lade sig gøre. Men du skal nok have en vvs'er hjem og se på hvad mulighederne er. Eksempelvis hvad er mulighederne for at rykke rørene som stikker op af gulvet, ud til muren. Kommer de fra underboen. Hvad er mulighederne for at trække et rør til brus (evt i nyt støbt gulv?) og fræse i muren til afløb og nye rør. Der er mange spm der skal besvares før dit spørgsmål kan besvares med hvordan.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Christian,

Tak for dit svar, jeg må nok hellere tage fat i en vvs'er :)

Ta' din VVS'er også med i underboens badeværelse. varmt brugsvand og kold brugsvand kommer igennem dæk nogle uheldige steder. Det kan være at din underbo har samme "uheldige" bøjninger under loftet og man kunne føre det lige op. 

Din underbo vil nok kræve at du skal afholde alle omkostninger. Det er jo ikke ham der har en plan. Det er altid en god ide at lytte først. Kræver det indgriben i fællesinstallationer, skal du snakke med ejendommens ejer.

Det er rigtigt. Jeg er dog så "heldig" at jeg bor i stueetagen og der er fri adgang til alle de rør som går op i min lejlighed fra kælderen, så tænker vvs'eren måske kan flytte dem forholdvist nemt :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis