Hjælp til behandling af linolium

Hej med jer, 

Jeg står i den meget ærgerlige situaiton at jeg har købt mig en dyr linoleiumsboirdplade som som er fuld af fejl ved levering. Leverandøren har desværre ikke vendt tilbage efter reklamation og er slet ikke til at få fat på. Så, jeg står med en rigtig grim bordplade som jeg er nødt til at bruge og vil høre om i evt har et trick til at gøre den pænere.  Altså få de striber af som man kan se på billedet. Enten er det ridser eller også er det limrester fra da de monterede linoleummet.  

Jeg har prøvet at vaske med vand, opvaskemiddel og nu også sådan noget probat til linolieumsgulve.. uden held. 

Mange tak på forhånd! 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må kunne se forskel på ridser og limrester. Limrester ligger ovenpå pladen, ridser kan man mærke.


 

Ved nærmere eftersyn, ligner det mærker efter de ruller, der falser linoleum og lim sammen. Hvis du har en poler-maskine, så prøv med en blød pude, at polere mærkerne væk. Poler-produktet kan være wienerkalk opløst til grød i alm sprit ellers Forbo produkter, rensemiddel. Desværre kan mærkerne have læderet overfladen og så er der ikke meget at stille op.


 

https://www.totalrent.dk/shop/jontec-linosafe-polishfjerner-1805p.html

Du må IKKE bruge opvaskemiddel - det vasker olien ud af linoleumet.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis