Træbriketter eller træ?

Vi har en brændeovn som køre næsten i døgndrift om vinteren.


De sidste par år har vi fyret med træ som jeg selv har skovet og flækket. Vi har tørt brænde til denne vinter og lidt til næste også.


Jeg døjer med en brækket fod som jeg har gået med siden februar der ikke vil hele ordentligt, så jeg kommer ikke ud og skove i år.


Derfor skal jeg have købt noget ind så vi har til næste vinter. Jeg kan se at man kan få en palle RUF briketter til 12-1300 kr for en palle med 960 kg.


Så valget står mellem at købe træbriketter eller træ leveret i 3 meter stykker som jeg skal save og flække.


Hvad ville i vælge? Træ eller briketter? Og hvor meget brændværdi er der i RUF briketter i forhold til lærketræ som er det vi primært fyre med herhjemme?


Vi bruger vel omkring 4 pallebure(120x80x2000 i højden stablet) brænde om året i brændeovnen.


Og er der nogen der kender et godt sted at bestille træ eller briketter?   

Vi har en brændeovn som køre næsten i døgndrift om... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man alligevel skal en smuttur til Tyskland (grænsehandel) kunne man tage trailer med.   https://deluxe-stroelse.dk/index.php/vare/lyse-ruf-briketter/

Man kan selvfølgelig osse købe 10-12 pl. (evt. sammen med naboen) og få lidt ekstra mængderabat. Og få dem transporteret hjem (til øst/midtjylland) for omkring godt 200 kr pr. pl. Bor man i nordjylland er det lidt dyrere. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis