Toilet fyldes

Hejsa :-)


Jeg har lige købt hus, og når det har regnet udenfor - så bliver mine to toiletter fyldt med kloak’vand’... og da det ikke er mine efterladenskaber, så er jeg ikke helt tilpas med situationen 😂


Hvem, hvad og hvordan gør jeg?


Det har jeg aldrig prøvet før - så det kan jeg helt sikkert godt!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det ikke er dit eget lort, så er det dine naboers der bliver presset ind til dig ude fra fælleskloak i vejen.

Jeg kender ikke til hvad man kan gøre her og nu, men fremadsigtet kan du kontakte din kommune og fremlægge problematikken der. Måske få en kloakmester ud inden for at bekræfte problematikken.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis det er i forbindelse medskybruds agtig regn, og det kun sker sjældent så man leve med det. Det er ikke særlig almindeligt med tilbage løbs sikring og det kan være ret bekostelig.

Du er heldig så længe det kun stiger til  toilet højde.

Har kommunen planer om separation af kloaknettet vil det hjælpe til den tid.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er der ikke en tilslutningsbrønd i skellet ved huset? Det er normalt grænsefladen mellem din og kommunens kloak. Hvis du kan finde brønden, den er ofte dækket af jord eller fliser, så prøv i første omgang at tage låget af, og se om den er tom. Det bør den være. Er den ikke det, skal du henvende dig til din kommune, og bede dem spule kloakken i vejen. Det er normalt eller forsyningen, der har vedligeholdelsen af kloakker i vejen. det er ikke normalt med tilbageløbssikring på toilettilslutning.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis