Vådrumsmembran i bruseniche

Hej med jer,

Jeg er ny herinde, og tænkte det er et godt sted at komme med et spørgsmål :)

Jeg er i gang med at vil sætte nye fliser op på væggene i min bruseniche, og jeg har fjernet de gamle fliser plus vådrumsmembranen som kom af sammen med klæberen.

Nu er mit spørgsmål, jeg har skåret membranen langs kanten med gulvet hele vejen rundt, og derefter pudset væggene op. Nu er det klar til vådrumsmembran, men så kom jeg til at tænke på, at der nu er et hul i samlingen, et af de værst tænkelige steder.. Er jeg ude i at brække gulvfliser og det hele op og lave en ny vådrumsmembran, eller kan det gå at der ikke er samling?

Alle væggene er mursten, og det er et kælderbadeværelse. 

Tak på forhånd for jeres svar!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Langs kanten rundt ved gulvet er netop som du skriver en af følsomme steder. Der skal  være på limet en strimmel rundt ved kanten som når ca. 5 cm ud på gulvet og 5 cm op. 

Så det får du jo svært ved at overholde, hvis alle regler skal følges. Det er lidt for sent nu men du burde skære de 5 cm oppe og så prøve at klæbe det på igen, og væg membran uden på. 

MEN Placeringen af badeværelse siger jo at der ikke er andet / andre der kan tage skade, hvis der er en utæthed. Er der gulvvarme eller vandrør af jern, så er der naturligvis en mindre risiko for senere rørskade.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis