Frijord

Hvad koster det i skatter og afgifter at have et stykke frijord på ca. 2 Ha


tags
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan formentlig finde svaret på følgende hjemmeside:

https://www.ois.dk//

Indtast given kommune og vejnavn samt nummer. Herunder kan du finde given matrikel eller tilsvarende, med de givne skatter og afgifter pr. m2 og i alt.

Der er formentlig stor prisforskel på hvor i landet det er, derfor ikke noget generelt svar.


Vi er 4 brødre der har ca. 2 ha mose. Det er godt nok kun mig der får opkrævning på ejendoms skat, og indtil for 5-6 år siden var det under bagatelgrænsen, så det blev ikke opkrævet. Men nu har de skruet bissen på / hævet ejendoms vurdering og der betales ca. 600 kr årlig. 

Men det kommer jo an på ejendoms vurderingen, så det er helt individuelt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svaret,

du siger at i er 4 brødre der har et stykke mose på 2Ha, er i alle skrevet som ejer, jeg tænker på reglen om jagtretten under 5 Ha

mvh Tage


tags

Vi står alle som ejer. På min ejendoms skatte opgørelse står jeg som 1/4 ejer. Jeg ved intet om jagt regler, så dyrene går i fred derude.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.

Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er mindre end 5 ha. Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.

På arealer, der ejes af mindst 4 personer i fællesskab, må der ikke drives jagt, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om jagtudøvelsen, som er tiltrådt af mindst 3/4 af ejerne.

Grundejerens jagtret må ikke afhændes særskilt eller på anden måde varigt adskilles fra ejendomsretten. Ejeren kan dog overdrage jagtretten til andre for et bestemt tidsrum, der ikke må overstige 30 år ad gangen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja men hvis et areal på 2 Ha ejes af 4 personer og de er enige om det, må de så drive jagt alle fire


tags

Nej - det må kun jagtudøveren, men han må gerne inviterer gæster såfremt han alene står som ejer af arealet.

For lejet jagtret gælde 5 ha. reglen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

De 4 personer er alle jagtudøver (går alle på jegt) og stykket er under 5 Ha


tags

Det er kun den der har jagtretten der må drive jagt på arealer under 5 ha, men må gerne inviterer gæster. Er arealet mellem 1 og 5 ha. er der yderligere restriktioner.

Delt ejerskab medfører at reglen om de 5 ha. er gældende.

Besiddelse af gyldigt jagttegn ændre ikke på dette, men er forudsætning for overhovedet at kunne gå på jagt.

For gæster er det jagtlederens ansvar et sikre alle jagtdeltagere er i besiddelse af gyldigt jagttegn, da jagtlederen er juridisk ansvarlig ved ulykker.

Selv ved en ydmyg slyngeljagt skal der være en jagtleder.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis