Hvornår er nabostøj rimelig?

Altså jeg bor på en sal med en en festabe,  (i midten) så min nabo - som er helt stille tror jeg er syld i støjen fra musik og drukfester osv!

Men det er ikke mig, jeg er næsten altid alene om natten. Der er den anden nabo som tit spille høje musik til langt ud på natten. 

Nu skal jeg ikke være lyseslukker, men så kunne han i det mindte indvitere os med! - men det er en anden snak. 

Jeg ved at hende en første er i "betyrelsen" eller hvad sådan noget hedder, så jeg har vel intet at frygte, så længe hun ikke tror at støjen komme fra min lejlighed ?

Synes jeg gør mig umage med at tage hørebøffer på hvis jeg vil høre høj musik eller lign....!

Hvad kan de engeligt gøre for at få en ud ? Der det er et "alemnyttigt boligselvskab" så man skal vel enten være død eller ikke betale sin husleje korrekt?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder lidt underligt, at din stille nabo ikke er i stand til at vurdere, hvilken lejlighed musikken kommer fra. Kan du kan ikke bare sige til hende, at næste gang, der bliver spillet høj musik, så må hun gerne banke på din dør, og når du åbner, så kan hun jo selv se, og høre, at det ikke er dig, der holder fest?

Reelt set kan man blive smidt ud, såfremt man ikke overholder vedtægterne. Der plejer at stå noget med ingen larm eller.m høj musik efter kl. 22.00. Og at den slags skal varsles hvis det overskrides. 

Så er spørgsmålet bare, hvor langt bestyrelsen vil strække sig, før der handles. 

Læs mere her. 

https://www.boligportal.dk/info/kan-man-smide-en-lejer-ud-som-larmer/

Så er spørgsmålet bare, hvor langt bestyrelsen vil strække sig, før der handles.

Spørg bestyrelsen ved at sende en klage, men allerførst henvender du dig hos støjsenderen, og beder ham skrue ned.


fase

Det ville selvfølgelig være bedst, hvis trådstarter selv kunne uddybe - men som jeg læser indlægget, så går spørgsmålet på, hvorvidt han risikerer at blive smidt ud af sin lejebolig, fordi et bestyrelsesmedlem uberettiget beskylder ham for at larme (larmen kommer fra en anden lejlighed).

Hvis det er korrekt forstået, så synes jeg da bare, at dette bestyrelsesmedlem skal banke på døren til alle nabolejligheder, næste gang, der er larm - så må sagen vel lynhurtigt kunne opklares?


Annonce

paranoid


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Desværre er "fuzzen" ikke altid helt færdigsovet   ... og trænger til noget opmærksomhed.. denne gang er det så ikke omkring "soveværelsesgymnastik", som det plejer at omhandle - men stakkels menneske...  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ignorer ham nu bare....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis