Afslutning af forsatsvæg ved vinduer ?

Hejsa. Er blevet i tvivl om afslutning af mine forsats vægge ved mine vinduerne ! Har lidt før/efter billeder, har lavet det ene vindue og vil lige spørge til råds her inden jeg laver de resterende.

P.t har jeg kørt dampsærren som sidder i forsatsvæggen helt med ud til vinduet, men er kommet i tvivl om både gipsen og dampsærren skal med ud - og hvis det skal hvordan afsluttes det så ?
 Skal der fuges tæt ved den indenvendige fuge i vinduet til dampsærre, skal der være luft imellem dampsærre og vinduesfuge osv. ?

Og kan det også være en mulighed at stoppe gipsen før den "drejer" ud og danner en ramme rundt om vinduet (vindueskarm, sider og top) så man i stedet for bare støder gipsen ind til væggen i stedet for vinduet ?

 Håber nogen kan hjælpe!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Måske bedre illustreret - Ind til vinduet eller ind til væg og lade vindues "rammen" være som den er ?

Jeg har lavet et lignende projekt selv. Dog med træskelet og 2 gange forskudt isolering. Det korrekte er at slutte damspærren tæt til vinduesrammen med dampspærre klæbe fugemasse og så støde gipsen tæt imod. Lav gerne plads til lidt isolering bagved gipsen i lysningen, da det er et meget udsat sted for kuldebrovirkning (kondens). Overvej evt. vådrumsgips i lysning. Der skal ikke være hulrum nogen steder.

Brug wedi plader til lysning, det eliminerer kuldebroer 


Elektronikteknikeren

Tak for svar ! Jeg slutter tæt og køber nogle Wedi plader og bruger ! :) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis