Afslutning af forsatsvæg ved vinduer ?

Hejsa. Er blevet i tvivl om afslutning af mine forsats vægge ved mine vinduerne ! Har lidt før/efter billeder, har lavet det ene vindue og vil lige spørge til råds her inden jeg laver de resterende.

P.t har jeg kørt dampsærren som sidder i forsatsvæggen helt med ud til vinduet, men er kommet i tvivl om både gipsen og dampsærren skal med ud - og hvis det skal hvordan afsluttes det så ?
 Skal der fuges tæt ved den indenvendige fuge i vinduet til dampsærre, skal der være luft imellem dampsærre og vinduesfuge osv. ?

Og kan det også være en mulighed at stoppe gipsen før den "drejer" ud og danner en ramme rundt om vinduet (vindueskarm, sider og top) så man i stedet for bare støder gipsen ind til væggen i stedet for vinduet ?

Håber nogen kan hjælpe!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske bedre illustreret - Ind til vinduet eller ind til væg og lade vindues "rammen" være som den er ?

Jeg har lavet et lignende projekt selv. Dog med træskelet og 2 gange forskudt isolering. Det korrekte er at slutte damspærren tæt til vinduesrammen med dampspærre klæbe fugemasse og så støde gipsen tæt imod. Lav gerne plads til lidt isolering bagved gipsen i lysningen, da det er et meget udsat sted for kuldebrovirkning (kondens). Overvej evt. vådrumsgips i lysning. Der skal ikke være hulrum nogen steder.

Brug wedi plader til lysning, det eliminerer kuldebroer 

Elektronikteknikeren

Tak for svar ! Jeg slutter tæt og køber nogle Wedi plader og bruger ! :) 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også