Nedbrydning af slidlag i betongulv

Renovering af bad! Hvis jeg selv vil nedbryde det gamle bad. Kan man så fjerne det øverste slidlag i betongulvet, og så få VVS'eren til at lægge nyt gulvvarme, og så støbe nyt slidlag?

Hvordan fjerne man slidlaget uden af fjerne hele betongulvet med isolering?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror den mulighed der er, at fræse riller i betonen med en vinkelsliber - men det er hårdt arbejde

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/185558/s/fraese-gulvvarme-i-betongulv



Mvh Troels

Jeg ville ikke lægge ny gulvvarme uden at isolere. Hvor gammelt hus snakker vi om?

Det bliver lige så besværligt, som at hive det hele op. Og meget bedre at arbejde med. Så erdu sikker på, at du overholder normerne for isolering og får de gamle rør op.


 

Gero skrev den 14-08-2019 13:21:45

Huset er fra 79, regner også med at rive det hele op. Var bare nysgerrig efter hvordan man fjerner "kun" slidlaget!

 I dit første indlæg skriver du da netop, at du kun vil fjerne slidlag og få vvs til at lægge nye rør der.? 


Mvh. Christian M
 

Jeg ser 2 muligheder, 

1: Bryde hele gulvet op og ligge ny isolering + gulvvarme. 

2: Kun fjerne slidlaget og så ligge gulvvarme. Jeg er med på hvordan man bryder hele gulvet op :)

Så spørgsmålet går på hvordan man "nøjes" med at fjerne slidlaget, ikke så meget anbefalinger til hvad der er bedst, selvom det naturligvis også er meget velkommen.

For det første er det ikke helt sikkert, at der er et slidlag. Alle de gulve jeg har været med til at lægge eller har set blive lagt, har altid været færdige i første hug uden efterfølgende slidlag.

Der kan nemt være et slidlag, men det er slet ikke tykt nok til at kunne indeholde varmeslanger, og dermed reelt ikke en mulig fremgangsmåde kun at fjerne slidlaget for ilægning af gulvvarme. Medmindre det er el-varme måtter, det er dog en dyr løsning i brug.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis