Fundament kolonihavehus med ubehandlede strøer?

Hej

Jeg har over sommeren været igang med en tilbygning på 16 m2 til mit kolonihavehus. Vi har genbrugt et gammelt skur og bad og dermed en del af den gamle konstruktion. Vi hev det gamle gulv af og lagt nye gulvstrøer ud. Men jeg har en super dårlig fornemmelse med løsningen: 

Husets hjørner står på punktfundament. Fra rammen af skuret og over til hovedhuset har vi så lagt mursten på jorden, et stykke tagpap på murstenen og så gulvstrøer af ubehandlet 5x10 lægter. Mellem dem isolitgranulat og så gulv over. Men jeg har en forkert fornemmelse omkring brugen af ubehandlede lægter? Kan de gøre jobbet eller vil de hurtigt gå i råd? Jeg har lavet det efter instruktion af min far der er gammel entrepreneur, men er sgu usikker på, om han har overset noget her. 

Vh Bodil

Hej Jeg har over sommeren været igang med en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tusind tak, den får jeg lige købt ind   

Jeg begynder at have en ide om hvordan det skal gøres. Jeg er i tvivl om én ting:

Er opbygningen: Jord, 25-30cm luft til bund af strøer, isoleringsplader ind mellem strøerne, dampsærre ovenpå og så guldbrædder. Dertil ventilation. Dvs at der kommer til at være 25-30 cm luft under hele konstruktionen. Og isolering skal altså ikke røre jord eller sand?

Vh Bodil 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også