Et par gode råd søges vedr. total renovering.

Hej igen.

Jeg mangler et par gode råd, i forbindelse med en total renovering af et gammelt landhus årgang 1927.

Huset er i 2 plan, og vi totalrenoverer først stueplan og derefter 1. salen.


Der er, efter nedtagning af diverse gamle lofter, nu kun det gamle puds på strå loft tilbage. Det er hullet og revnet mange steder.

Jeg skal have profilbrædder op, og forestiller mig at sætte en dampspærre op direkte på det gamle loft, opsætte 45x55mm reglar med isolering og kabeltræk, derefter forskalle til profilbrædderne.

Vil det være en korrekt fremgangsmåde?

1. salen vil være uopvarmet i et års tid, derfor dampspærren, som jeg ellers ville have undgået.

Der kommer en ny dampspærre op, i forbindelse med renovering af 1. salen.

Det værste af lofterne kan ses på billedet her:

Mange hilsner

Lars

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du påtænker at udnytte 1. salen inden for den nærmere fremtid ville jeg ikke sætte dampspærrer op på loftet i stueetagen.

Tanken er, at 1. salen bliver klar i løbet af et års tid.

Det er ikke så meget arbejdet i, at opsætte en dampspærre, men jeg gider ikke ekstra arbejdet, hvis det kan undgås.  

Så bliver der bare opsat lægter på det gamle loft og isoleret inden profilbrædderne.

Tag og fjern det gamle pudsloft. Det sviner men er relativt nemt gjort. Så skal du ikke efterfølgende ærgrer dig over at lyden af puds der drysser, samt medfølgende støv.


Det fikser jeg...

Vil du så lade brædderne blive overover? 

Der er enkelte rådne brædder, nok fra en gammel vandskade, bør man skifte dem når jeg alligevel forskaller nedenunder? 

Mvh Lars 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis