Robotklipper - energiforbrug..

Indrømmet, jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad der er op og ned her.

Gardena påstår at el-forbruget (ved 5 timers daglig klipning) kun er 2 kwh om måneden, altså godt 13 watt pr. time - kan det nu passe? Fordi jeg synes da at have lært at når der f.eks. står angivet 2 kwh på en (husholdnings)maskine, er det el-forbruget i timen.

https://www.gardena.com/dk/produkter/plaenepleje/robotplaeneklipper/sileno-city-250/967646803/ 

Indrømmet, jeg har lidt svært ved at gennemskue... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg målte på et tidspunkt strømforbruget på min Gardena Sileno City 750 og jeg mener strømforbruget lå på ca. 70-80W når den lader op og ca. 8-10W når den er færdig opladt. Når robotklipperen forlader ladestationen for at klippe græs, forsyner ladestationen afgrænsningskablet og her lå forbruget på ca. 3-5W. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ved lidt løs regning, er jeg kommet frem til at min Worx M800 bruger ca.  35 wh på at klippe en time. Det er excl. ladestation. 

Så for at bruge 2 kwh skal den køre effektivt i 57 timer. Det vil sige en drifttid på de dobbelt, da den også skal lade. Det er knap 5 timer om dage, alle hverdage. 

Men stadig excl. ladestation. Ved ikke hvor meget den bruger. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Frank Chr. skrev den 14-08-2019 15:08:04

Nyt venlig svar fra Gardena. 

Indrømmet, jeg er nu stadigvæk meget skeptisk, for det er jo nærmest "intet" el-forbrug. Og maskinen vejer jo trods alt 7-8 kg som skal trækkes rundt på en plæne. 

Ps. En genbo har sådan en batteriplæneklipper (rotorhåndskubber) Jeg synes han konstant (hver 15-20 min.) skifter batteri når der klippes græs. 

 En batteriplæneklipper ahr ca samme størrelse batteri som robotten, MEN, den har et langt større og tungere blad, Nu har du valgt den Mindste robotplæneklipper man kan finde, den har altså kun en klippe diameter på 16 cm. og bladene er små barberblade på en plastklinge. 

At den bruger batteriet 3 gange så hurtigt giver meget god mening.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis