Mærkelige pletter på lofter og vægge

Vi har opdaget nogle mærkelige brune pletter flere forskellige steder på vores lofter. Der omkring hvor pletterne på lofterne er, er der også nogle mørkebrune stænk af en slags væske, som nemt kan tøres af. En tømmer har lavet hul i loftet, og der er ikke fugt. Og det ser ikke ud til, at pletterne trænger ud oppefra. 

Så det må være noget der kommer på via insekter eller lignende. Det er meget mystisk. Loftet er ødelagt der hvor pletterne er, da det er noget lydisolerende materiale, der har suget væsken til sig. Så jeg skal have det stoppet.


Nogen det har en ide til, hvad det kam være? 

Mvh Ida 

Vi har opdaget nogle mærkelige brune pletter flere... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo ikke sikkert at der var fugt i luften da tømreren var i huset.

Men det kan da meget vel være, at der på et tidspunkt fx i vinter, har været rigtigt meget fugt i indendørs luftet pga. af manglende udluftning.

Hvornår så I de første tegn? i hvilket rum og hvad er der på og omkring der sted?

Hvor lang tid gik der imellem I opdagede første tegn til tømreren var der og måle?

Og hvad målte tømreren med sin fugtmåler?

Har det udviklet sig efter tømreren var der?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vi opdagede det søndag. Og dagen efter kom tømmeren og målte. De brune stænk på væggen var stadig våde, da jeg opdagede det og kunne nemt tørres af med en våd klud. 


Jeg har dog set en lille smule for flere måneder siden, hvor jeg blot troede, det var snavs. De store mængder er kommet hen over weekenden. 

Det er et nyt hus med udluftningssystem, og vores alarmsystem måler luftfugtighed i rummene og reagere på fugt. 

Hvad målte han luftfugtigheden til? hvad viser styringen til anlægget af luftfugtighed i udsugningen lige nu?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skriv et sted at det er et nyt hus.

Er det et HELT nyt hus ?

Er det så fugt i byggematerialerne pga. at de ikke har været opbevaret korrekt.

Som trådstarter skriver, så er det mærkelige pletter, jeg vil derfor opfordre trådstarter til at vende tilbage til denne tråd med et svar når mysteriet er løst :-)

Huset er fra 2008, så ikke helt nyt, men stadig af nyere dato, vil jeg mene 😀 skal nok skrive når mysteriet er løst 😀

Fandt du ud af hvad der gav pletterne?
Idaweber skrev den 12-08-2019 21:15:28

Vi har opdaget nogle mærkelige brune pletter flere forskellige steder på vores lofter. Der omkring hvor pletterne på lofterne er, er der også nogle mørkebrune stænk af en slags væske, som nemt kan tøres af. En tømmer har lavet hul i loftet, og der er ikke fugt. Og det ser ikke ud til, at pletterne trænger ud oppefra. 

Så det må være noget der kommer på via insekter eller lignende. Det er meget mystisk. Loftet er ødelagt der hvor pletterne er, da det er noget lydisolerende materiale, der har suget væsken til sig. Så jeg skal have det stoppet.


Nogen det har en ide til, hvad det kam være? 


Mvh Ida 


Der er ik blevet lavet demoniske ritualer der i bor 

??sommer969 

Hej Ida
Jeg vil så gerne høre om i fandt ud af hvad det var. Vi har præcis det samme problem i vores soveværelse. Håber virkelig på at høre fra dig. Skriv gerne til 28932151
Tak
Mvh Louise 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis