Fibergips hjørner

Følg tråden
Tomder
Tomder
Postnr: 8830
Tomder Tomder

Hej hej

Jeg kender vist næsten allerede svaret. Men vil alligevel spørge for at mane al tvivl til jorden.

Er endelig kommet dertil hvor jeg skal sætte fibergips op i et badeværelse på 1. sal. Det bliver 15mm retkantet. 

Jeg er klar over der skal bruges klæbefuge på alle samlinger. 

Men hvad i hjørner? skal væggene også limes sammen med hinanden? Det er på stålreglar.

perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Jeg har været ude i det samme og læste alle de montagevejledninger jeg kunne finde uden at blive klogere, men kom til den konklusion at det var bedst at lime hjørnerne, så det gjorde jeg.

-
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Montage vejledninger siger at samlinger limes. Hjørner også er samlinger, ligeledes tager det kun få øjeblikke at smøre en limkant på. Så jeg kan ikke se det store problem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Ja det skulle man tro, men så enkelt er det ikke.

-
Tomder
Tomder
Postnr: 8830
Tomder Tomder Trådstarter

Hmm ja. Det blev jeg jo ikke meget klogere af.

Det skal siges pladerne skrues sammen på en hjørneprofil. Så derfor kan jeg vist ligeså godt bare lime det sammen. Da hjørneprofilen jo ikke tillader pladerne af arbejde mod hinanden i en eventuel elastisk fuge. 

Så måske jeg alligevel har svaret på mit eget spørgsmål :D Men mange tak for svarene. Rart at se andre også har limet det sammen, også med succes lader det til :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.