Hæk vil ikke vokse!?

Vi overtog vores hus for to år siden og blev i den forbindelse enige med vores nabo om at lade hækken vokse. Det sære er (se billeder) at den et par steder stort set ikke er vokset på de nu snart to år, mens at den andre steder er vokset med en meters penge. Er der nogle der har ideer til hvad der er årsagen til dette og hvad man eventuelt kan gøre? Umiddelbart ligner det ikke at hækken fejler noget omend den ser lidt tyndbenet ud forneden. 

På forhånd tak.

Christian

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kan være rigtigt mange forklaringer.
1. der er rødder fra et træ der dræner vand lige der hvor den del af hækken står.
2. dårlig/forurenet jord.
3. dårlige planter/rødder.
4. noget i jorden, der dræner mere end i resten. Det kunne være kloak rør, hvor der ligger grus omkring.
5. dårlige lysforhold.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg vil osse mene dårlig jordforhold (evt. mangel på næring), eller at planternes rødder kan havde taget blivende skade under opbevaring (lagt for længe på lager) inden de blev plantet.  

Derimod plejer liguster nu fint at klare tørre- og dårlig lysforhold. 

Ps. Forleden fik jeg fortalt en historie om en husejer der bare ikke kunne få flere meter hæk til at trives på et bestemt sted i haven, trods flere forgæves forsøg. Det viste sig at en tidligere ejer, en  (hobby)mekaniker gennem mange år bare havde hældt spilolie ud i jorden det pågældende sted ifølge naboerne. Den uheldige haveejer har valgt at gå stille med dørene - han vil ikke risikere en mega regning for oprensning af grunden.     

Der har garanteret været en gennemgang mellem naboer i tidernes morgen.


 

uldal skrev den 12-08-2019 23:28:17

Der har garanteret været en gennemgang mellem naboer i tidernes morgen.

 Aha.. et "Nabo-skab" (læs en låge/dør etc.)   

:-)

Det er langtfra umuligt at der har været en passage omend der er tre steder hvor vi har samme udfordring så de må have været meget glade for at besøge hinanden ;-).

Jeg prøver med noget gødning og sørger for at holde hækken fri for ukrudt og andre vækster.

Mvh

Christian

.... og kalk, du!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis