Problemer med at lave et betongulv.

Jeg har fået lavet fundamentet til mit kommende skur/værksted, og nu kommer det så til gulvet, jeg ville gerne have et beton gulv, men jeg er lidt ved at opgive tanken pga det enten bliver virkelig hårdt eller virkelig dyrt..

jeg ville gerne have leveret beton, men mit skur ligger bagerst i haven, der er 27 meter til starten af skuret, 33 meter til enden, og har siddet og kigget på prislister på leveret beton, og det lader til at man maks kan få det 11-14 meter normalt uden ekstra omkostninger, op til 24 meter med bånd, og over 24 meter skal der pumpe på, også løber udgifterne helt løbsk, hvis det drejede sig om et helt parcelhus der skulle støbes, ville det måske ikke være så vildt i betragtning, men når det er ca. 2 m3.

Så står jeg tilbage med muligheden for at lave det selv, jeg har en betonblander, men det er bare rigtig mange læs og en stensikker øm ryg, det kunne jeg nok leve med, men ikke hvis resultatet ligner noget møg, og da jeg ikke har prøvet det før, er der en god mulighed for det.  

Findes der noget "beton" man kan løbe som færdigblandet og hælde oven på et støbt betongulv som så og sige er selvnivellerende, så man blander der og hælder det ud, også er det bare lige??, fordi så gjorde det ikke det vilde, hvis det jeg selv har lavet nedeunder er lidt ujævnt..

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du kan få noget selvnivellerende spartelmasse. 

Du skriver at du kan få det 24 meter med beton bilen. Så mangler du Ca 4 meter for at det løber rigtige sted hen. 

Der kan du leje/købe/lave et stort oversat plastrør, som bliver stillet på bukke med fald og gjort fast, så den ikke glider af bukkene. På den måde forlænger du betonbilens bånd om så sige. 


Mvh. Christian M
 

ja har læst lidt om selvnivellerende spartelmasse, men man skal vel stadig selv lave noget?, det er måske ikke så svært, må lige finde nogen videoer om det..

Noget helt andet, hvad er forskellen på gulvisolering om det hedder G60 eller G80, jeg har læst det er noget med trykstyrken, men har det betydning i et skur/værksted, det er ikke meningen der skal en bil derind, men det bliver bygget som en garage(selvom der ikke er nogen indkørsel dertil)


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvorfor ik bare få lavet en sliske som nævnt, kunne også laves af lægter og glatte plader, som du skærer til med en bund og 2 sider. 

Men jo du skal selv lave noget ved den anden løsning, du kan ikke kun bruge spartelmasse. Men jeg forstod det som om du så ville støbe selv og så rette til med spartelmasse, da du ikke havde prøvet det før. 


Ved ikke noget om isoleringen. 


Mvh. Christian M
 

Den med slisken tror jeg ikke går, jeg går ud fra der er en grund til de kun lægger bånd op til 24 meter, og der derefter skal betonpumpe på. ud over det skal jeg gerne kunne hælde betonen ud nogenlunde ligeligt over de 20 kvm, og ikke skal gå og mase den gennem rionet fra den ene ende til den anden, så alle stenene ender i den ene det kom ned.. så slisken skulle kunne styres de ca 3 meter til siden og 5 meter frem og tilbage.

Jeps jeg ville støbe selv, med den lille betonblander jeg har, det er ikke noget problemet, problemet er nok at få det pænt jævnt og flot i overfladen for en nybegynder som mig, men der er det der selvnivellerende masse jo smart, jeg læste lige rundt et par steder og et sted skrev de at det kun skulle bruges under gulve eller med en epoxy maling på efterfølgende, jeg ville bare bruge det som overflade, kan man ikke det?? 

Hvis du skal blande selv er det nemt at gøre jævnt, så har du jo al den tid der skal til, hvorimod med betonkanon skal du være rigtig hurtig og måske endda erfaren.

Du skal lave noget at rette af over med en kraftig aluskinne etc. Rør som du kører af på eller lign. Der er mange måder at gøre det på. Så bliver det som du har nivelleret ud. Uden at skal rette det op bagefter.

Gør dig selv en tjeneste og køb en brugt 300 L tvangsblander til formålet. Og sælg den igen bagefter. Det gjorde jeg.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

2 m3 beton er i småtingsafdelingen med egen betonblander såfremt du ikke lider af noget synderligt, og er i bare nogenlunde form.

Få en god trillebør. Smør hjulet og få dækket pumpet. Læg brædder ud som kørespor så trillebøren ikke laver et blødt kørerspor. Lad være med at fylde trillebøren til randen - så sparer du ryggen.

Hav skovl og retskinne klar, så kan det ikke gå galt. Forbered dig så du ikke undervejs skal opfinde den dybe tallerken, så er 2m3 beton overstået på en formiddag.

Udstøbning med beton er ikke raketvidenskab.

Til beton er en fritfaldsblander bedst, da du også bruger søsten som tilslag, og det er hård kost for en tvangsblander.

Konstruktion af sindrige slidsker, rør og andre Storm-P opfindelser overstiger langt den tid du bruger på at blande og støbe.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er du helt ene mand om det? Har du ikke venner/familie som kan hjælpe?

Tidligere har jeg støbt udestuegulv, ca 2,5 m3, hvor der manglede ca 12-15 meter i at båndet, fra Betonkanonen, kunne nå. Løsning blev 2 mand med hver sin trillebør, og 2 mand for udlægning af betonen. Aflæsningen blev klaret på klap 3/4 time. Betaling for 1/2 time i ventetid, de første 20 min i aflæsningen er incl. normal levering.

Har lige støbt en trappe på 0,8 m3. Det tog os, 2 mand, ca 3 timer med alm. blandemaskine.

christiannielsen skrev den 12-08-2019 15:09:32

Gør dig selv en tjeneste og køb en brugt 300 L tvangsblander til formålet. Og sælg den igen bagefter. Det gjorde jeg.


 Jeg har allerede købt en 120 l blander brugt, så den skal kunne klare det.  synes dog ikke jeg kan få det til at mixe rigtig når det er mere end de ca 50-60 liter i. er det meningen eller gør jeg noget forkert? Det svare dog fint til at trillebøren ikke er for fuld. 

I foråret støbte jeg og min fritfaldsblander et fundament med nogenlunde samme mængde beton.

Betonen blev efter den var blandet kørt op ad havegangen - gennem en port - rundt om huset - ned ad skrænten og hældt i hullet.

Jeg startede tidligt inden det blev varmt, og var færdig ved middagstid. Jeg fylder snart 70 - er almindelig højde og drøjde, men tilhører også en generation der ikke frygter lidt sved på panden.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Pizzabager skrev den 12-08-2019 16:14:22

 Jeg har allerede købt en 120 l blander brugt, så den skal kunne klare det.  synes dog ikke jeg kan få det til at mixe rigtig når det er mere end de ca 50-60 liter i. er det meningen eller gør jeg noget forkert? Det svare dog fint til at trillebøren ikke er for fuld. 

 Det kan jeg desværre ikke svare dig på for jeg ved det ikke. Det er vel ikke fordi den kører den forkerte vej?... 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også