Pudsning af udendørskøkken

Kære Alle

Jeg er ved at bygge et forholdsvis stort udekøkken i lecablokke. Det er nu blevet tid til at pudse det op, men jeg har lidt svært ved at finde de rigtige produkter til formålet. Jeg leder efter en god holdbar, men og billig løsning. 

Hvad skal jeg bruge for at pudse disse lecablokke?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er udekøkkenet overdækket så det er beskyttet mod slagregn?

Hej Rantzau. 

Tak for hurtig respons.

Udekøkkenet er ikke overdækket, så det står helt uden beskyttelse mod vind og vejr.

Mvh

Jan 

Brug sokkelpuds - eventuelt LIP eller ALFIX fliseklæb. Alle er frostsikre og rimelig vandfaste på Leca. Pudsen holder, men Lecaen holder på fugten så konstruktionen både føles fugtig og alger har gode vækstbetingelser.

Sidstnævnte er ikke nødvendigvis en ulempe hvis der tilstræbes et frodigt miljø i hele konstruktionen. Både Leca og de nævnte pudsforslag holder til selv en overdådig begroning.

Har du mulighed for overdækning forlænger du sessionen ganske betragteligt, men vælg en permanent der både passer til konstruktionen og holder til det danske vejr.

Tillykke med dit udekøkken - det vil du få glæde af   

Og skal det bare på i ét lag fra starten? Evt. hvor tykt?

Og vil det forresten være et problem, at noget af denne puds er under jorden? Er det et problem når der er kalk i?

Det bedste er servfølgelig at oppudse i en arbejdsgang, men har du det som mig der godt kan finde på at forme ansigter, dyr eller andre former under opførelsen, kan arbejdet godt strække sig over et par dage.

... bare sørg for at overfladen holdes fugtig inden arbejdets fortsættes, men vent ikke mere end 3-4 dage før arbejdets fortsættes såfremt pudsen indeholder cement.

Kalk under jord er ikke noget problem.

Tykkelsen af pudslaget afhænger af dine evner som skulptør - bare husk at pudsen skal have tid til at sætte sig inden du fortsætter.

Jeg har en bekendt der har lavet figurer i fuld størrelse i ren puds - men han er også en mester som skulptør.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis