trække ledning pænt på et listeloft- hvordan?

Hej

Jeg skal hænge en lampe et sted hvor der er ret langt til nærmeste lampeudtag. Hvordan trækker man ledningen på en pæn måde? Det er et listeloft med skyggelister.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Evt lime ledningen fast med en limpistol i fordybningerne det har jeg selv gjort på en hvidmalet listeloft og brugt en hvid ledning, det kan stort set ikke ses

Måske tage skyggelisten ned og gennem ledningen i studserne fra listeloftet?


 

Du kan bruge en tynd kabelkanal med dobbeltklæbende tape på bagsiden. Den smalleste kan lige være i rillen og kan indeholde en flad ledning. Der findes også en udgave uden låg, og som også lige rummer en flad ledning.


fase

Fabrin, den løsn8ng brugte jeg i min kones syrum. Men måtte sætte en stift igennem. Den selvklæbende tape er xxx#&**


 

Annonce

Det har jeg også været ude for. Det skydes formentlig, at kanalerne har ligget for længe på lager i byggemarkedet. Jeg havde i den anledning nogle udtryk, som ikke står i biblen.


fase

Når jeg montere kabelkanaler sætter jeg altid selv nyt kvalitets dobbelt klæbende tape ovenpå det andet tape. Det tape der er på fra fabrikken er altid l.... kvalitet.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

ved ikke om det er helt lovligt, men su kunne trække ledningen over listeloftet. 

min kammerat har gjordt det, det var godt nok gipsloft men tænker det er det samme 

Ja de kunne man, men man kunne også lade være. Det er, som du skriver, ikke helt lovligt.


fase

Tror at jeg forsøger at ligge den op bag skyggelisten og så være forsigtig når jeg sætter skyggelisten fast igen, så jeg ikke skyder en dykker igennem ledningen.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis