Maling til Weber multi 280

Hej


Jeg vil i gang med at male mit hus, som i efteråret 2017 blev vandskuret med en Weber multi 280 hvid.


Egentlig var planen at bruge en silikat maling, men jeg syntes ikke det er bøvlet værd, og vil derfor hellere arbejde med en siliconemaling, der efter min opfattelse er blevet et produkt der for de fleste producenters vedkommende er næsten lige så diffusionåben som silikat? Er dette korrekt forstået?


Er der nogen herinde der har erfaringer med at male ovenpå Weber Multi 280? Der er stor prisforskel om man vælger Flügger, Gjøco, Jotun, Sadolin osv. 


Jeg er ikke så bekymret for prisen, så havde jeg valgt en silikat, men vil gerne give lidt ekstra for at arbejdsgangen bliver lettere, samt at produktet er godt i forhold til vedligeholdelse, samt fx at malingen er med til at rense sig selv ved regnvejr (fx fugleklatter)


Jeg tænker at afrense, grund og male (evt 2 gange). Er der andre forslag til arbejdsgang?

Håber meget I kan hjælpe :)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Grund med waterproof primer fra nordsjö og mal derefter 2 gange med nordsjö murtex siloxane


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også