HFI springer, når vaskemaskinen varmer

Hejsa. Jeg har en Samsung Eco Bubble (6-7 år). Den har længe brummet, når den varmer vandet. Nu er den begyndt på at springe sikringerne (HFI, dvs. AL strøm), når varmeren begynder. Jeg når lige at høre, at den brummer.....så går strømmen. Dvs. den kan køre med vand, tromlen kan køre lidt rundt og mikse vand, osv. Noget tyder på opvarmning, med mindre pumpen skulle begynde at være problemet, men det ville være mystisk om den tager en masse vand ind og først derefter pumper, så igen tror jeg, at det er i forbindelse med opvarmningen det går galt.....

Model: Samsung Eco Bubble, 8.0 kg, Type: wf0804w8w

Jeg har netop taget varmeelementet ud. Det var fyldt med kalk inde i "varmerummet, og det var lidt overfladerust hist og pist. Jeg har fjernet al kalken og er ved at afkalke selve elementet.....jeg aner ikke om det er det, der får sikringerne til at springe?

Jeg har ogås tømt og renset hovedfilteret. Vandindtag virker fint. Der er generelt tørt alle steder (har alle plade, m.v. ude, mens jeg tester)

Måske er det er relæ(?) der brummer og får det til at slå fra? Måske har den der brummen slet ikke noget med noget at gøre?

Nå, men nogle forslag til at fejlsøge på skidtet.......nu ved I hvad jeg indtil videre har gjort.

ps. Jeg har endnu ikke puttet varmeelementet tilbage i maskinen - det gør jeg måske i morgen eller en anden dag. Så ser jeg ad :)

Ser frem til at høre fra jer :)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsynligvis er der overgang i dit varmelegeme, så der skal et nyt til, en meget almindelig fejl.

Prøv evt af frakoble varmelegemet, og kør programmet igennem slår hpfi ikke fra nu, er det helt sikkert et nyt varmelegeme der skal til..


Vi prøver igen, i morgen --

OK, tak for jeres hurtige svar :)

Det hjælper ikke at afkalke det? (Nu, hvor det er gjort.......)

Nej, det hjælper ikke noget at afkalke det. Du bliver nødt til at skifte varmelegemet.


fase

Det er  desværre en tilbageværende fejl vi ser tit her i LDS man bruger ikke afkalkningsmiddel i vaskemaskinen , og med det resultat at varmelegemet brænder af da det ikke kan komme af med varmen , typisk en gennemtæring som udkobler HPFI afbryderen.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Smid varmelegeme væk og køb et nyt så virker det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er bestilt og er på vej, glæder mig til den virker igen ....... det er nok det ...... Har ikke afkalket særlig meget. Når jeg ser på konstruktionen, så det faktisk ud som om, at man kunne afkalke direkte med eddikesyre i maskinen og bare lade det stå.......selvfølgelig med vand også. Hvad tænker I? Eller hvordan afkalker man bedst muligt? (fremadrettet)

Fremover kan du afkalke med eddikesyre, som du køber i pulverform. Det står på emballagen, hvor meget du skal bruge. Så kører du en kogevask på højeste temperatur. Husk at rense trevlesien bagefter.


fase

Mener du citronsyre med eddikesyre på pulverform? Og trevelsien, så er det vel det der filter man kan (skal) tømmes/rense engang imellem, ikke?

Nej jeg mener citronsyre i pulverform. Trevlesien er det filter, der skal tømmes en gang i mellem.


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis