Træ mellem to alu på træ vinduer

Hejsa

På mit hus, har man valgt at benytte træ mellem to træ på alu vinduer.

Det træ er nu begyndt at blive kraftigt nedbrudt.

Samlingen mellem vinduerne er således: alu - fugemasse - træ - fugemasse - alu.

Er der nogen der har en god ide til hvad jeg kan gøre i forhold til det nedbrudte træ ?

M.v.h.

Henrik


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner en Skive krydsfiner man har justeret op med. Jeg ville skære den ind, så det ligger plant med rammen. Hos feks Profilmetal kan du finde en del profiler, der kan afdække med drypnæse.


 

Hej uldal

Tak for dit svar.

Tror desværre bare at det er et 19 mm brædt 😳

Jeg Bliver vel nød til at “høvle” så meget af (så dybt), at en ny alu-profil kommer ind bag ved udluftningshullerne i bunden af vinduerne 🤔

M.v.h.

Henrik

Jeps. Du skal ind så det bliver plant. Hvis det er et brædt, er det dog lidt bedre end krydsfiner. Men for inspiration, så kig på profilmetals hjemmeside under vandnæser. Jeg har selv lige fået specilaproduceret et par stykker i specialmål. De fåes i flere farver. Det tog ingen tid. Dvs det du skal bruge er en profil, der dækker afstanden mellem ø og u vindue med en lille næse der går ud over underste vindues øverste rammekant.


 

HKR skrev den 10-08-2019 22:18:33

Jeg Bliver vel nød til at “høvle” så meget af (så dybt), at en ny alu-profil kommer ind bag ved udluftningshullerne i bunden af vinduerne 🤔

Hvis du har, eller kan låne en overfræser, kan du hurtig fjerne træet. Du har 2 fine lige kanter at "køre" overfræserens sål på.

 

Perfekt - Tak for jeres svar 👍

Det vil jeg arbejde videre med 🙂

M.v.h.

Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis