Placering af spots i udhæng

Hej!

Jeg har brug for lidt rådgivning omkring spots.

Der skal etableret spots i udhænget inden efteråret/vinteren.

Men jeg er meget i tvivl om hvor mange spots der skal placeres på denne facade?
Umiddelbart var min første tanke at placere 8 styks, men synes at det måske kommer til at være lidt voldsomt?

Alternativet kunne være 4 spots, men vil det se dumt ud med så lang afstand imellem spotsne?

De gule tal viser afstanden mellem vinduerne i cm, og spots er blot ment som pyntebelysning - altså ikke primær belysning.

//Dami4200

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville sætte 5-6 styks op og så med samme afstand, så det bliver symmetrisk. Det andet virker noget rodet...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

dami4200 skrev den 11-08-2019 09:40:28

Vil et spot direkte over vinduet ikke give genskind, hvis man vælger at sætte dem symmetrisk med lige stor afstand imellem ?

 Nej, det vil det ikke. Lampen sidder jo helt oppe i udhængsbrædderne. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvordan endte installationen.
Ved ikke om jeg skal placere med symmetri eller mellem vinduer
Nu fik du lokket mig ud i regnvejret :D
Billedet snyder en smule, da spotsne lyser ned i trekantede kegler, og ikke i de "kugler" som billedet viser.
Men du kan da se hvordan spotsne blev placeret 
Annonce
Det ser også rigtig godt ud. Er det en afstand på ca 2 mtr mellem dem. 
Ja, ca. 2 mtr imellem spotsne lyder meget rigtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis